کنایه پراکنی دوباره جاستین سان و ویتالیک بوترین به یکدیگر آغاز جنگ ترون و اتریوم؟


کنایه پراکنی دوباره جاستین سان و ویتالیک بوترین به یکدیگر  آغاز جنگ ترون و اتریوم؟

رقابت بین ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم (ETH) و جاستین سان، بنیان‌گذار ترون (TRX) اخیراً در توییتر تجدید شده و هر دوی این توسعه‌دهندگان شروع به انتقاد از پروتکل یکدیگر کردند. شاید مشاجره صورت گرفته خوشایند نباشد اما بحث اخیر در برهه‌ای شدت...

رقابت بین ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم (ETH) و جاستین سان، بنیان‌گذار ترون (TRX) اخیراً در توییتر تجدید شده و هر دوی این توسعه‌دهندگان شروع به انتقاد از پروتکل یکدیگر کردند.

شاید مشاجره صورت گرفته خوشایند نباشد اما بحث اخیر در برهه‌ای شدت گرفته است که پروژه ترون به خوبی در حال توسعه و پیشروی بوده و در رقابت با اتریوم، گوی سبقت را ربوده است. این رویارویی به بزرگی یک جنگ هش نیست اما این نزاع لفظی توسط هر دو طرف می‌تواند ابعاد وسیع‌تری به خود بگیرد.

تقابل ویتالیک بوترین و جاستین سان در نزاع توییتری

مشاجره اخیر، با توییت جاستین سان آغاز شد که وی به لینکی رجوع کرد که در آن بنیان‌گذار اتریوم اعلام کرده بود «موج صعودی بعدی در دنیای ارزهای دیجیتال، بر مبنای تبلیغات و هیاهوی رسانه‌ای نخواهد بود».

کنایه پراکنی دوباره جاستین سان و ویتالیک بوترین به یکدیگر  آغاز جنگ ترون و اتریوم؟

جاستین سان نوشت: ویتالیک گفت (خودش اعتراف کرد) که موج صعودی مربوط به آلت کوین‌ها که سال ۲۰۱۷ به وقوع پیوست، به سرکردگی اتریوم و بر اساس هیاهو و تبلیغات پرسروصدای رسانه‌ای شکل گرفته است. همچنین سان مدعی شد که ترون رهبری موج صعودی بعدی را از طریق پذیرش گسترده برنامه‌های غیرمتمرکز و بیت‌تورنت را بر عهده خواهد گرفت.

صرف‌نظر از این‌که مقصود این توییت برای رنجاندن ویتالیک بوده باشد یا خیر، بلافاصله توسط وی پاسخ داده شد. بوترین، سان و مشروعیت ترون را از طریق توییتی زیر سؤال برد:

کنایه پراکنی دوباره جاستین سان و ویتالیک بوترین به یکدیگر  آغاز جنگ ترون و اتریوم؟

ویتالیک بوترین در پاسخ نوشت: هرکسی که در توییت خود پس از علامت دلار، نشان اختصاری ارز دیجیتالش را بگذارد (اشاره بوترین به توییت سان که با TRX$ پایان یافته بود) فریبکار است که با بازارگرمی‌هایش خود را به همه شناسانده و حرف‌هایش ارزش گوش کردن ندارند.

چیزی که پس از آن اتفاق افتاد، اندکی تعجب‌برانگیزتر بود. جاستین سان شروع به رجزخوانی در مورد دستاوردهای برجسته اخیر TRX کرد که در آن، پروتکل مقیاس‌پذیری اعمال‌شده بر روی ترون تقریباً ۲ میلیون تراکنش در روز را به ثبت رساند. سان همچنین با طعنه‌ای به ویتالیک بوترین و اتریوم، اظهار داشت که ETH هرگز به این میزان از مقیاس‌پذیری دست نخواهد یافت. وی در توییت خود نوشت:

زمانی می‌توانیم در مورد علامت دلار حرف بزنیم که اتریوم به رکورد ۲ میلیون تراکنش در روز رسیده باشد که بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیافتد.

تا زمان نگارش این خبر، ویتالیک بوترین هنوز پاسخی را منتشر نکرده است.

در حالی که بلاک چین ترون برخی از موانع را با افزایش مقیاس‌پذیری از میان برده است (۱٬۸۴۱٬۰۵۵ تراکنش در یک روز) بلاک چین اتریوم کماکان به تأخیر و کندی دچار است. در زمان نگارش این خبر، اطلاعات موجود در اتراسکن (Etherscan) نشان می‌دهد که بیش از ۹۴ هزار مورد از تراکنش‌های اتریوم در ساعات کلیدی بلاک چین اتریوم، در صف انتظار قرار می‌گیرند.

بنابراین واضح است که ویتالیک و توسعه‌دهندگان او کار بیشتر و مهم‌تری از شرکت در مشاجره‌های توییتری دارند. در مجموع، امیدواریم که این نزاع لفظی منجر به بهبود بلاک چین‌های مختلف شده و به پیشرفت اکوسیستم ارزهای دیجیتال کمک کند.

منبع : zycrypto
print
.hreview

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله به پوریا زراعتی، مجری ایران‌اینترنشنال در لندن / با چاقو او را زدند