شکست تاریخی کاخ سفید و صهیونیست‌ها


شکست تاریخی کاخ سفید و صهیونیست‌ها

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا در محکومیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را رد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ مدت ها تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای محکومیت جریان مقاومت فلسطین در سازمان ملل نتوانست دو سوم آرای کشورها را کسب کند و با شکست مواجه شد. در مقابل و برخلاف انتظار آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل ، قطعنامه دیگری در حمایت از فلسطین با رای بالای کشورها مواجه شد.

استقبال تشکیلات خودگردان و جهاد اسلامی از تصویب نشدن پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه حماس

القدس العربی نوشت: تشکیلات خودگردان و جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین از مخالفت سازمان ملل با تصویب پیش نویس قطعنامه آمریکا ضد حماس استقبال کردند.
روزنامه القدس العربی چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تشکیلات خودگردان فلسطین دیشب از مخالفت سازمان ملل با تصویب پیش نویس قطعنامه آمریکا برای محکوم کردن جنبش حماس پس از عدم موفقیت در کسب اکثریت لازم آراء استقبال کرد.
تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه ای از کشورهایی که به این پیش نویس در مجمع عمومی سازمان ملل رای منفی دادند، تشکر کرد.
در بیانیه ریاست تشکیلات خودگردان فسطین آمده است: «تشکیلات خودگردان از مخالفت مجمع عمومی سازمان ملل با پیش نویس قطعنامه آمریکا در محکومیت مبارزه ملی فلسطینی ها استقبال می کند و از همه کشورهایی که به این پیش نویس رای منفی دادند تشکر می کند». تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: «اجازه نخواهد داد مبارزه ملی فلسطینی ها محکوم شود».
87 کشور جهان به این قطعنامه رای مثبت دادند و 57 کشور با آن مخالفت کردند و 33 کشور نیز رای ممتنع دادند. این قطعنامه خواستار محکوم کردن حماس به علت شلیک موشک از نوار غزه به اسرائیل شده بود. این قطعنامه در نهایت به علت عدم موفقیت در کسب آرای دو سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل تصویب نشد.
جنبش حماس نیز از تصویب نشدن پیش نویس این قطعنامه استقبال کرد. سامی ابو زهری از مقامات حماس در بیانیه ای اعلام کرد: «شکست پیش نویس ارائه شده، سیلی به صورت دولت آمریکا و تاییدی بر مشروعیت مقاومت و حمایت سیاسی گسترده از ملت و آرمان فلسطین است».
از سوی دیگر داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: تصویب نشدن پیش نویس قطعنامه آمریکا در سازمان ملل سیلی به صورت آمریکا و اسرائیل است که طبق عادت از تریبون سازمان ملل برای دروغ پردازی استفاده می کنند.

گزارش اختصاصی خبرگزاری صدا و سیما

مجمع عمومی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه حماس را رد کرد

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا در محکومیت حماس را که قرار بود در صورت رای مثبت دو سوم اعضا تائید شود رد کرد. در این رای گیری 87 عضو رای مثبت، 57 عضو رای منفی و 33 عضو سازمان ملل رای ممتنع دادند.

گروه های فلسطینی رد قطعنامه آمریکا را سیلی محکم به کاخ سفید عنوان کردند

­شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سامی ابوزهری از رهبران حماس رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا در سازمان ملل را سیلی محکمی به دولت آمریکا عنوان کرد.
داوود شهاب سخنگوی جهاد اسلامی هم رد این قطعنامه را سیلی به آمریکا خواند و گفت: کسانی که به قطعنامه آمریکا رای مثبت دادند باید به خاطر دو رویی، ترس و نادیده گرفتن حقایق شرمنده باشند.
جنبش فتح هم ناکام ماندن قطعنامه آمریکا را شکست همه سیاست های این کشور در ارتباط با فلسطین عنوان کرد.
جمیل مزهر عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز گفت: ناکامی آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل ضربه محکمی به یاغی گری آمریکا بود.
کمیته های مقاومت نیز شکست آمریکا در مجمع عمومی را پیروزی بر حق فلسطینیان و مقاومت و شکستی زشت برای صهیونیستها خواند. تشکیلات خودگردان فلسطین هم از رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا استقبال کرد.

اعتراض به قطعنامه پیشنهادی آمریکا ضد مقاومت فلسطین

به گزارش خبرنگار صدا و سیما از غزه؛ در پی تلاش دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس برای صدور قطعنامه ضد فلسطینی در سازمان ملل متحد، مردم و گروه های مختلف فلسطینی با برپایی تظاهرات ضد آمریکایی ـ اسرائیلی در غزه، این توطئه را محکوم کردند.
در پیش نویس این قطعنامه آمریکایی ـ صهیونیستی، جنبش حماس و مقاومت مردم فلسطین، گروه تروریستی جلوه داده شده اند.

مصاحبه ها:
1ـ ماهر صبره ... از رهبران جنبش حماس
2ـ احمد المدلل.... از رهبران جهاد اسلامی
3ـ محمود خلف.... از رهبران جبهه دموکراتیک
4ـ نائل ابوعوده.... از رهبران گردان های مجاهدین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس