از سهم آموزش و پرورش در بودجه 98 تا شرایط برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی


آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخبار سهم آموزش و پرورش در بودجه 98 و دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی گذشت.

از سهم آموزش و پرورش در بودجه 98 تا شرایط برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانیبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری سهم آموزش و پرورش در بودجه ۹۸، شرایط برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی و ماجرای تعرض به دانش‌آموزان اصفهانی گذشت.

شرایط برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی

رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی درباره دوره‌های آموزشی ویژه مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: نظام صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی را طراحی کردیم و بر اساس این نظام برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزش غیر حضوری با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی ترتیب داده شد.

وی ادامه داد: مربیان پیش دبستانی الزام به شرکت در این دوره‌های مجازی را دارند و پس از گذراندن آن مدرک و گواهی صلاحیت حرفه‌ای اخذ خواهند کرد که بر این مبنا امکان ادامه فعالیت به عنوان مربی در دوره پیش دبستانی را خواهند داشت.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی با اشاره به اینکه مربیان برای حضور در این کلاس‌ها باید از طریق سامانه LTMS ثبت‌نام کرده و کد شناسه‌ای دریافت کنند که در این فرآیند مربیان در ۲ گروه مربیان پیش‌دبستانی‌های دولتی و غیردولتی تقسیم‌بندی می‌شوند که برای معلمان غیردولتی مدیر مدرسه باید کد شناسه را تأیید کند.

سهم آموزش و پرورش از بودجه ۹۸ چقدر است؟

مهرداد خان ماکو مدیرکل دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش درباره وضعیت بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۸ و تامین اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: وضعیت بودجه آموزش و پرورش فردا بعد از ظهر در دولت تعیین می‌شود؛ ما به بودجه در نظر گرفته شده معترض هستیم و هنوز آن را نپذیرفتیم.

وی بیان کرد: سامانه هنوز برای ما فعال است و اکنون نمی‌توانیم اطلاعات قطعی دهیم، اما بعد از تعیین تکلیف بودجه فرداشب در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.

تنوع مدارس و غربال دانش آموزان را بر مبنای قابلیت‌های ذهنی کاهش دهیم

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه بگوییم آموزش عمومی صرفا توجه به قابلیت‌ها و توانایی‌های عمومی دانش آموزان درست نیست بلکه این دوره، دوران طلایی شناسایی و تقویت پایه‌های استعداد‌های برتر در دوره آموزش عمومی یعنی دوره کودکی و نوجوانی است و نمی‌توانیم از این موضوع به سادگی بگذریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از طرف دیگر عنایت بیش از معمول به این موضوع عطشی ناپایدار ایجاد می‌کند که دوره آموزش عمومی را خدشه‌دار خواهد کرد، این موضوع نیازمند خط تعادل است و اگر سیاستگذاران به این نکته توجه نکنند ضرر و زیان بسیاری کشور را فرا می‌گیرد.

بطحایی تصریح کرد: پیدا کردن این خط تعادل، نقطه و نکته‌ای بسیار مهم برای سیاستگذاری آموزشی است و تاثیر استراتژیک در آموزش و پرورش عمومی دارد، به نظر می‌رسد در سال‌های گذشته تاکنون تمایل به نکته دوم را بیشتر داشتیم؛ یعنی تنوع مدارس و گروه کردن بچه‌ها در آموزش و غربال کردن دانش آموزان بر مبنای قابلیت‌های ذهنی که آن را باید به تدریج کاهش دهیم.

شرایط راه اندازی و استفاده از سیم‌کارت دانش آموزی

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره استفاده از سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی و اهتمام برای دستیابی به این نوع از سیم کارت‌ها اظهار کرد: در وزارت ارتباطات برای ایجاد سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آمادگی کامل داریم، اما اکنون نیازمند این هستیم تا تقاضای ایجاد چنین سیم‌کارت‌هایی از سوی آموزش و پرورش به ما برسد.

ناظمی ادامه داد: بعد از مطالبه آموزش و پرورش ایجاد چنین سیم‌کارت‌هایی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (سازمان رگیولاتوری) تصویب می‌شود و بستر لازم را برای پیش‌برد کار فراهم می‌کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه ایجاد سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی به سادگی امکان‌پذیر است، تأکید کرد: این مسئله باید با پیش‌قدم شدن آموزش و پرورش دنبال شود و از جمله آثار مثبت آن می‌توان به کنترل دانش‌آموز در دسترسی به اینترنت اشاره کرد.

صدای نوجوانان و جوانان باید شنیده شود

بطحایی با بیان اینکه بالارفتن سن ازدواج باعث اختلاف سنی زیاد میان فرزندان و والدین شده است، تصریح کرد: این اختلاف سنی باعث کاهش گفتگو میان خانواده‌ها شده است همچنین پدیده تک فرزندی یا کم فرزندی از دیگر علل کاهش ارتباط میان اعضای خانواده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خطراتی گفتگو مکردن را تهدید می‌کند، بیان کرد: نه تنها در نسل‌های مختلف بلکه بین یک نسل هم به دلیل فضای مجازی گفتگو‌ها کاهش یافته است و بسیاری از افراد حتی با همسالان رفت و آمد ندارند و اغلب در فضای مجازی گردش می‌کنند.

بطحایی تصریح کرد: مهمترین عامل در گفتگوی بین نسلی آن است که صدای نوجوانان و جوانان باید شنیده شود که اکنون شنیده نمی‌شود و درک درستی از فرزندان نداریم و اولیا تصوری متفاوت از فرزندان دارند البته عکس این موضوع هم مصداق دارد بنابراین نیازمند درک متقابل هستیم.

کنکور جریان اقتصادی نامناسبی در جامعه ایجاد کرده است

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در مسابقه ناصحیح کنکور خیلی لطمه می‌خوریم و این غول هفت سر به آموزش و پرورش و آموزش عالی ضربه زده است و جریان اقتصادی ناصحیحی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: برخی از آموزشگاه‌های آزاد درآمدی برای آموزش و پرورش دارند و به همین جهت خود را نماینده بخشی از آموزش و پرورش می‌دانند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تا زمانی که دندان پزشکی و داروسازی و پزشکی را در تبلیغ می‌کنیم رضایت از دانش‌های درجه یک مانند علوم پایه کنار می‌رود.

ماجرای تعرض به دانش‌آموزان اصفهانی واقعیت دارد؟

مهدی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش اصفهان درباره ماجرای تعرض به تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس ابتدایی ناحیه ۴ اصفهان اظهار کرد: بلافاصله پس از مطرح شدن این ادعا آموزش و پرورش وارد عمل شده و در حال بررسی موضوع است.

وی ادامه داد: این موضوع هنوز در حد ادعاست و تا کنون مستنداتی مبنی بر صحت آن موجود نیست، پس از آنکه تعدادی از اولیای دانش آموزان این موضوع را مطرح کردند آموزش و پرورش ناحیه ۴ اصفهان و همچنین نمایندگانی از اداره کل آموزش و پرورش اصفهان بررسی‌های لازم به این مدرسه مراجعه کردند.

مهدی تصریح کرد: نایب رئیس انجمن اولیا مربیان که متهم اصلی این ماجرا محسوب می‌شود به مراجع قضایی ارجاع داده شده و پرونده وی در حال رسیدگی است، همچنین پرونده‌ای برای بررسی ماجرا در هیئت تخلفات اداری استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا