نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب ستودنی است


نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب ستودنی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری نامگذاری 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنان در چنین روزی در سال 1332خورشیدی با اظهار مخالفت با حضور...

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری نامگذاری 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنان در چنین روزی در سال 1332خورشیدی با اظهار مخالفت با حضور معاون رییس جمهوری آمریکا در کشورمان، آزادگی و ضد استکبار بودنشان را به نمایش گذاشتند.
وی گفت: دانشجویان انقلابی با شهادت خویش در چنین روزی جنبش دانشجویی را بنیان نهادند.
خطیب جمعه ساری افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب نسبت به دانشجو و معلم عنایت بسیار زیادی داشتند و این دو فقیه بزرگوار همواره از معلم و دانشجو به عنوان افتخارات فرهنگی و سیاسی کشور یاد کرده و اعتقاد داشته اند که وجود آنان در ترویج احکام الهی نقش ارزنده ای دارد.
قاسمی افزود: پایندی به مبانی انقلاب، پایبندی به استقلال همه جانبه، اهمیت دادن به آرمانهای بلند انقلاب، دشمن شناسی و تقوای الهی از ویژگی های جنبش دانشجویی است.
وی ادامه داد: جنبش دانشجویی عامل ترس و وحشت دشمنان است و بدخواهان نظام برای رخنه در این جنبش مقدس و انقلابی نقشه های بسیاری در سر دارند که سطحی نگریستن، افتادان در دامان احزاب، بی تفاوتی نسبت به وقایع سیاسی و فاصله گرفتن از نظام از مهم ترین آنهاست.
قاسمی گفت: به رغم توطئه های شبانه روزی دشمن، جنبش دانشجوی همواره یار و یاور ولایت فقیه بوده و راه همکلاسی های 16آذر را ادامه می دهند.
امام جمعه موقت ساری همچنین حمایت آمریکا از عربستان صعودی را اقدامی ننگین دانست و افزود: در نادانی و ظلم آنها بس که خبر نگار منتقد خویش را قطعه قطعه کرد و بقایای جسدش را در اسید حل کردند.
وی گفت: حمله ناجوانمردانه رژیم صعودی به سرکردگی آمریکا به یمن و کشتار وحشیانه مردم بیگناه این کشور دلیلی دیگر از عدم رعایت حقوق بشر است.
او افزود: این در حالیست که اعدام منصفانه یک قاتل و جنایتکار که با اتوبوس مردم بی دفاع و کارکنان خدوم نیروی انتظامی را کشت، بهانه قرار داد و در رسانه های مزدورشان اعلام می کنند که در جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر رعایت نمی شود.
قاسمی گفت: اعتراض مردم فرانسه از سوخت فسیلی را بی اهمیت جلوه داده و چنانچه شخصی در ایران اسلامی بر سر مسئولی فریاد بزند را حرکت ضد حکومت و جمهوری اسلامی را منافی حقوق بشر جلوه می دهند.
وی افزود: همه دنیا واقفند که جرم جمهوری اسلامی فقط و فقط دفاع از مظلومان و ستمدیدگان است.
امام جمعه موقت ساری گفت: در هفته گذشته دو انتصاب از مسئولان بومی در مازندران برگزار شد که این انتخاب فرخنده را به هم استانی هایم تبریک می گویم.
او افزود: مازندران به رغم دارا بودن نعمت های خدادای از قبیل دریا، جنگل و منابع طبیعی عقب مانده و آنگونه که در شان مازندرانی ها است اقدامی برای این استان نشده که امیدوارم با انتصاب آقای مجید حسین زادگان به عنوان استاندار، این عقب ماندگی ها جبران شود.
9919/1654
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور