استقبال بی سابقه مردم شاهرود از نمایشگاه استانی کتاب


استقبال بی سابقه مردم شاهرود از نمایشگاه استانی کتاب

به گزارش ایرنا، جمعه آخرین روز برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان در شاهرود است. بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان که هر 2 سال یک بار در این شهرستان برگزار می شود.به گفته مسوولان امسال 150 غرفه این نمایشگاه میزبان 235 ناشر...

به گزارش ایرنا، جمعه آخرین روز برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان در شاهرود است. بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان که هر 2 سال یک بار در این شهرستان برگزار می شود.
به گفته مسوولان امسال 150 غرفه این نمایشگاه میزبان 235 ناشر کشوری و استانی است که 55 هزار و 612 عنوان کتاب را برای فروش عرضه می کنند. در کنار فروش کتاب، در طول برگزاری نمایشگاه برنامه های جانبی فرهنگی و هنری بسیاری نیز برگزار شد. برپایی نمایشگاه عکس، اجرای موسیقی، برگزاری نشست های تخصصی با موضوعات گوناگون و اجرای نمایش از جمله برنامه های جانبی شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان بود.
همچنین در این نمایشگاه سه میلیارد و 500 میلیون ریال بن برای خریداران در نظر گرفته شده و کتاب ها در مجموع با 30 درصد تخفیف به فروش می رسند.
اما آنچه که نمایشگاه امسال را با دوره های قبل متمایز می کند، استقبال پرشور مردم شرق استان سمنان از این رویداد است. جمعیت حضور یافته در این چند روز بسیار بیشتر از پیش بینی ها بود و این میزان به تدریج که به ساعت های پایانی نزدیک می شویم بیشتر هم می شود.
یکی از شهروندان شاهرودی با ابراز رضایت از چگونگی برپایی و مدیریت این دوره نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه نمایشگاه از نظم بسیار خوبی برخوردار بوده و برنامه های فرهنگی حاشیه آن نیز جذابیتش را بیشتر کرده است.
نسرین مقدس با بیان اینکه انتشارات معتبری در نمایشگاه حضور دارند، افزود: کتاب های خوبی توسط غرفه داران معرفی می شود و ما توانستیم بسیاری از کتاب های مورد نیاز خود را از نمایشگاه تهیه کنیم.
وی ادامه داد: با این وجود لازم بود ساعت برپایی نمایشگاه در نوبت عصر را اضافه می کردند چون خیلی افراد به خاطر شغلشان دیرتر به خانه می آیند و فرصت کمتری برای بازدید از نمایشگاه دارند.
یکی از دانشجویان حقوق نیز بیان کرد: متاسفانه کتاب های مورد نیاز دانشجویان در شاهرود جوابگوی تعداد کمی از افراد است و همان ابتدای سال تمام می شود اما این نمایشگاه فرصت خوبی را فراهم کرد تا بتوانیم بیشتر کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کنیم.
محدثه امینی اضافه کرد: با این حال سقف بن های ارائه شده خیلی کم و محدود است و هر نفر فقط می تواند صد هزار تومان بن دریافت کند که با توجه به قیمت بالای کتاب این رقم بویژه برای دانشجویان جوابگو نیست.
به گفته مسوولان بانک مستقر در نمایشگاه، استقبال خوب مردم سبب شده تا صبح جمعه بن کارت های اختصاص یافته به پایان برسد.
نماینده انتشارات شهید کاظمی هم به خبرنگار ایرنا گفت: استقبال مردم شاهرود به نسبت جمعیت این منطقه از نمایشگاه کتاب امسال بسیار خوب است.
کیوان محمدی با اشاره به ارائه بیش از 75 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در این غرفه، افزود: حوزه نشر نیازمند حمایت دولت است تا بتوان کتاب ها را با قیمت مناسب تری در اختیار مردم قرار داد.
مدیر داخلی شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه استقبال پرشوری از سوی انجام شد، ابراز داشت: از نخستین دوره برگزاری نمایشگاه تاکنون هیچ دوره ای استقبال تا این اندازه نبوده است به گونه ای که شب گذشته برای گذر از راهروها به دلیل ازدحام جمعیت دقایق زیادی را معطل می شدیم.
مهدی خدابنده لو اضافه کرد: غرفه های انتشارات معروفی که سال های پیش نیز در شاهرود حضور یافته بودند به این موضوع اعتراف کرده و نسبت به تبلیغات مناسب و حضور پرشور مردم ابراز رضایت کردند.
وی درباره بن های خرید کتاب هم گفت: با توجه به استقبال مردم نیاز است علاوه بر افزایش تعداد باجه مستقر، مبلغ ارائه شده و سقف آن برای هر نفر نیز افزایش یابد.
شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان، امشب در حالی به کار خود پایان می دهد که همچنان مردم فرهنگ دوست شاهرود خواهان تمدید مهلت و افزایش ساعات برگزاری آن هستند.
7359/6167
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت