ترویج گفتمان انقلاب و مطالبه به‌حق؛ ویژگی دانشجوی انقلابی


ترویج گفتمان انقلاب و مطالبه به‌حق؛ ویژگی دانشجوی انقلابی

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه دندی گفت: نقش آفرینی در توسعه و ترویج گفتمان انقلاب، داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع به هنگام، مطالبه به حق عدالت و کمک به تحقق اهداف تمدن اسلامی از جمله مسئولیت‌های دانشجویان در زمان حاضر است.

ترویج گفتمان انقلاب و مطالبه به‌حق؛ ویژگی دانشجوی انقلابیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی خورشیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی اظهار کرد: نقطه اوج حرکت دانشجویی اشغال لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 است که این حرکت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) مورد تایید امام قرار گرفت که نشانه طرد تفکر لیبرالی و مارکسیستی در دانشگاه‌های کشور و غلبه گسترش اسلام خواهی بود.
وی با بیان اینکه بعد از کودتای 28 مرداد، رژیم شاه که توانسته بود با کمک اربابان بر اریکه قدرت بازگردد و پس از آن در صدد آن بودند تا پایه‌های حکومت خود را تثبیت کنند، تصریح کرد: نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در سال 1332 راهی ایران شد تا نتیجه سرمایه‌گذاری 21 میلیون دلاری«سیا» را که در راه کودتا و سرنگونی دولت مصدق هزینه کرده بود را از نزدیک مشاهده کند.
امام جمعه دندی با بیان اینکه ملت ایران در حالت افسردگی به سر می‌برد و از نفاق و تفرقه‌ای که استبداد توانسته بود در میان ملت ایجاد کند ناراحت بودند، اظهار کرد: دانشجویان چند دانشگاه تظاهرات پرشوری علیه رژیم کودتا برپا کردند، اما مأموران رژیم با حمله به دانشجویان 3 تن از آنها را به شهادت رساندند.
خورشیدی با بیان اینکه اکنون با گذشت 40 سال از نهضت انقلاب اسلامی رسالت سنگین بر دوش دانشجویان است، ادامه داد: نقش آفرینی در توسعه و ترویج گفتمان انقلاب، داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع به هنگام، مطالبه به حق عدالت و کمک به تحقق اهداف تمدن اسلامی از جمله مسئولیت‌های دانشجویان در زمان حاضر است.
امام جمعه دندی در ادامه به سفر دوره‌ای بن سلمان برای احیای مشروعیت از دست رفته‌اش به شش کشور غربی و حضور در نشست گروه بیست در آرژانتین آن هم بعد از قتل خاشقچی اشاره کرد و گفت: از طرفی فشار علیه عربستان برای اعلام این کشور به عنوان یک جنایت کار جنگی و توقف صادرات اسلحه به این کشور توسط کشورهای مثل آلمان، فنلاند، ایتالیا و بلژیک بن سلمان را در وضعیت بحرانی قرار داده است.
وی با اشاره به جنگ 4 ساله عربستان علیه یمن که با پایمردی مردم و انصارالله، متجاوزان به هیچ هدفی نرسیده‌ است، تصریح کرد: در این مدت یمن دچار فجایع انسانی شده است و حدود 4.8 میلیون نفر در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند و حدود 85 هزار کودک در اثر گرسنگی و بیماری جان باخته‌اند.
خورشیدی اطهر به 19 آذر روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و افزود: اندیشه حمایت از حقوق بشر از دیرباز، برای مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی مطرح بوده اما متاسفانه امروز قدرت‌های استکباری از حقوق بشر به عنوان ابزار دست خود استفاده می‌کنند.
وی همچنین به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: زمانی که گروهک‌های مختلف، دانشگاه‌ها و مدارس را عرصه تاخت و تاز خود ساخته و روند تحصیل را مختل کرده بودند حضرت امام(ره) شورای انقلاب فرهنگی را تشکیل دادند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات