کشته شدن 9 غیر نظامی بر اثر حملات به اصطلاح ائتلاف آمریکایی به شرق سوریه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=#bottom) به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه که یک نهاد مخالف دولت سوریه و مرکز آن در لندن است، اعلام کرد بر اثر حمله هوایی جنگنده های...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه که یک نهاد مخالف دولت سوریه و مرکز آن در لندن است، اعلام کرد بر اثر حمله هوایی جنگنده های (به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به شرق سوریه دست کم 9 غیر نظامی کشته شدند .
سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های به اصطلاح ائتلاف آمریکایی با بمباران منطقه هجین آخرین مقر تحت اشغال گروه (وهابی - صهیونیستی) داعش در شرق دیر الزور دست کم 9 غیر نظامی از جمله شش کودک را کشتند.
سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه افزود در این حمله همچنین دو تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.
نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک با پشتیبانی ائتلاف به اصطلاح بین المللی تحت امر آمریکا از تاریخ 10 سپتامبر گذشته ( 19 شهریور ) عملیات نظامی گسترده ای را به بهانه پاکسازی آخرین پایگاه تروریست های داعش در شرق فرات واقع در شرق استان دیر الزور و در مجاورت مرزهای سوریه و عراق آغاز کردند.
این سازمان تاکید کرد حملات توپخانه ای و موشکی نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک با پشتیبانی نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به مناطق تحت اشغال تروریست های داعش در منطقه هجین واقع در شرق رود فرات همچنان ادامه دارد.
این درحالی است که تلاش ها برای برقراری ارتباط با نیروهای ائتلاف آمریکایی در سوریه برای تایید این خبر تاکنون بی نتیجه بوده است .
نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک در روزهای گذشته توانستند وارد بخش هایی از منطقه هجین شوند.
شان راین سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ادعا کرد بر اثر حملات نیروهای ائتلاف آمریکایی و نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک به منطقه هجین، تلفات و خسارت های سنگینی به تروریست های داعش وارد شده است و ترورویست ها در تلاش برای فرار به طرف مرزهای سوریه و عراق هستند اما نیروهای امنیتی عراق از ورود تروریست ها به خاک عراق جلوگیری می کنند.
بر اساس برآورد ائتلاف نیروهای آمریکایی هنوز دو هزار تن از عناضر داعش در خاک سوریه حضور داردند .
منابع وابسته به نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک اعلام کردند بیش از هزار ( 1000) غیر نظامی در روزهای گذشته موفق شدند از مناطف تحت اشغال تروریست های داعش در شرق فرات فرار کنند.
بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر این مناطق در معرض حملات بی سابقه و شدید موشکی و خمپاره ای نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک و ائتلاف آمریکایی قرار دارند.
سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد از زمان آغاز عملیات نظامی جنگجویان کرد با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی به مناطق تحت اشغال عناصر داعش در شرق فرات دست کم 317 غیر نظامی از جمله 13 کودک کشته شدند.
در این مدت همچنین 500 تن از نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک و 837 نفر از عناصر تروریستی داعش کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟