مسئولان؛ مخاطبان اصلی مستند «جوکر»


مسئولان؛ مخاطبان اصلی مستند «جوکر»

گروه هنر ــ سجاد ایمانی کارگردان مستند سینمایی «جوکر» معتقد است که مسئولان باید این اثر را ببینند، چون یک فیلم جسور و بی‌پرواست.

مسئولان؛ مخاطبان اصلی مستند «جوکر»

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سجاد ایمانی کارگردان مستند «جوکر»، درباره‌ موضوع فیلم خود اظهار کرد: این مستند درباره زندگی افرادی است که برای گرفتن دیه از اداره بیمه به خود آسیب می‌زنند تا مخارج و هزینه‌های زندگی و بعضاً سفرشان به خارج از کشور را فراهم کنند. شاید برای بسیاری از مردم این موضوع قابل درک نباشد، اما در جایی که من زندگی می‌کنم و حتی در شهرهای اطراف‌مان، از این دست اتفاقات بسیار رخ می‌دهد؛ به همین دلیل من با این موضوع بیگانه نبودم، اما بر حسب اتفاق یکی از دوستان زمان مدرسه‌ام را دیدم که او هم چنین راهی در پیش گرفته بود. همان روزها ارتباط‌مان دوباره شکل گرفت و رفته‌رفته دوستی‌مان محکم‌تر شد، تا جایی که او امروز سوژه اصلی این مستند محسوب می‌شود.
این کارگردان بیان کرد: معتقدم جشنواره سینما حقیقت بهترین محل برای دیده شدن آثار مستند است به‌ویژه برای فیلمی مثل جوکر می‌توان گفت بهترین فرصت است. با توجه به پیگیری‌هایی که داشتم متوجه شدم اغلب آثار حاضر در این دوره، مستندهای تلویزیون‌پسند هستند که ذاتاً موضوعاتی کم‌التهاب را دنبال می‌کنند تا امکان پخش از رسانه ملی را داشته باشند! در‌صورتی‌که موضوع جوکر ملتهب است و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.
وی با اشاره به این که «جوکر» فرمت و ژانر تازه‌ای در سینمای مستند محسوب می‌شود، ادامه داد: مخاطبان اصلی این اثر بیشتر از مردم، مسئولان هستند. خوشحالم که نسخه کوتاه جوکر در چند جشنواره به نمایش درآمد و علاوه بر کسب جایزه، مورد توجه مسئولان قرار گرفت. برخی مسئولان و قضات با من تماس گرفتند و تمایل داشتند این مستند از منظر آسیب‌شناسی در مراکز دادگستری و ادارات بیمه به طور خصوصی نمایش داده شود.
این مستندساز در پایان بیان کرد: جوکر یک فیلم جسور است و معتقدم تاکنون هیچ فیلمی به این بی‌پروایی سخن نگفته است! این مستند بحث آسیب‌شناسی اجتماعی در شهرهای کوچک را به تصویر می‌کشد و شاید پیش از این، همراهی نزدیک یک فیلمساز با سوژه را در هیچ مستندی ندیده باشیم.
عوامل تولید مستند «جوکر» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: سجاد ایمانی، تصویربرداران: سجاد ایمانی، محمد سلیمی‌راد، صدابردار: بهنام احسانی، صداگذار: آرش قاسمی، تدوینگران: سجاد ایمانی، رضا دانش‌پژوه، امید شریفی، مدیر تولید: سامان رشیدی، دستیار کارگردان: فرزاد احمدی عکاس: سیدحسن سجادی، تهیه‌کننده: سجاد ایمانی، رضا شریفی، تهیه شده در: شرکت فیلمسازی ممسنی.
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...