یک هزار شهروند اراکی غربالگری ایدز شدند


یک هزار شهروند اراکی غربالگری ایدز شدند

اراک - ایرنا - کارشناس برنامه کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: غربالگری رایگان ایدز با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، برای یک هزار شهروند اراکی انجام شد.

« ایمان نویدی » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در هفته اطلاع رسانی ایدز ( 8 تا14 آذر) در 2 پایگاه توسط کارشناسان آزمایش 'اچ. ای . وی' را انجام داند که هیچ مورد ایدز در آنان شناسایی نشد.
وی اظهار داشت: غربالگری در 2 دستگاه اتوبوس سیار با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اراک انجام شد.
کارشناس برنامه کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اتوبوس پایگاه سیار ویژه بهزیستی استان در مناطق حاشیه اراک مستقر شد و پایگاه سیار ویژه دانشگاه علوم پزشکی نیز علاوه بر انجام تست اچ.آی.وی آموزش و اطلاع رسانی را انجام داد.
نویدی افزود: این پایگاه ها با شعار جهانی « برای آگاهی از سلامت خود من هم آزمایش ایدز می دهم » استقرار یافتند و به شهروندان اطلاع رسانی کردند.
وی اظهار داشت: بهزیستی استان از افراد مبتلا به ویروس ایدز حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی دارد.
کارشناس برنامه کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در این پایگاه ها علاوه بر انجام تست رایگان و فوری اچ.آی وی. اطلاع رسانی و همچنین مشاوره های لازم در خصوص این بیماری ارائه شد.
نویدی افزود: خدمات کاهش آسیب از جمله توزیع بسته های بهداشتی توسط بهزیستی برای افراد دارای رفتارهای پرخطر ارائه شد.
کارشناس برنامه کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیماری ایدز یک بیماری عفونی قابل کنترل و درمان است؛ در صورت شناسایی و درمان به موقع می توان این بیماری را کنترل کرد و شرایطی فراهم آورد که فرد تا آخر عمر سالم و بدون ورود به مرحله ایدز زندگی کند.
نویدی افزود: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری به عنوان تنها مرکز جامع در استان مرکزی تمامی خدمات درمانی بیماران اچ.آی.وی را به صورت رایگان و محرمانه ارایه می کند مراجعان می توانند برای آگاهی با شماره تلفن 32228073 تماس بگیرند.
630 هزار در کلانشهر اراک زندگی می کنند.
6991/3075

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل