چگونه از بخاری‌های گازسوز به درستی استفاده کنیم؟


چگونه از بخاری‌های گازسوز به درستی استفاده کنیم؟

ناخالصی در گاز مصرفی و خروج ناقص سوختن شعله و مکش نامناسب دودکش از عوامل زردسوزی شعله است.

خبرگزاری ایسنا: بخاری گازی از دسته لوازمی است که تاکنون در رابطه با خطرات آن اخبار زیادی منتشر شده است. باید برای استفاده صحیح از آن نکاتی را دانست و رعایت کرد.

اولین نکته که باید بدانیم این است که بخاری را برای چه محیطی تهیه کنیم؟ هرگز نباید یک بخاری بزرگ را برای یک محیط کوچک و یک بخاری کوچک را برای فضایی بزرگ انتخاب کرد.

باید به برچسب انرژی روی بخاری توجه کرد. سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، به صورت مرتب از خط تولید محصولاتی که مصرف انرژی دارند نمونه‌برداری می‌کند تا میزان مصرف و به‌ویژه درصد مصرف بهینه و بازده انرژی را در آن‌ها مشخص کند.

اگر به محصولی که این رده انرژی را نداشت برخورد کردید، از خرید آن منصرف شوید. چون شرکت تولیدکننده آن محصول برای نمونه‌گیری همکاری نکرده و استاندارد نیست. بهترین انتخاب، رده A. و B. است، اما چون در دسترس نیست، باید ردیف‌های اول C. و D. انتخاب شود.

بخار گازی از آن دسته کالا‌هایی است که باید شفافیت عملکرد داشته باشد. به عبارتی شیشه آن باید طوری باشد که شعله آن به طور واضح دیده شود.

شعله بخاری و هر وسیله گازسوز دیگر باید آبی بسوزد. اگر شعله زرد بود به معنای احتراق ناقص گاز که حتماً باید به فکر تنظیم مجدد یا حتی تعمیر بخاری باشید. اگر هم شعله قرمز بود وضع به همین صورت است. بخاری‌هایی که پیچ تنظیم گاز در آن‌ها مخفی شده است، انتخاب بهتری هستند.

ناخالصی در گاز مصرفی و خروج ناقص سوختن شعله و مکش نامناسب دودکش ازعوامل زردسوزی شعله است.

هر وسیله گازسوز برای شعله‌های مختلف از کم تا زیاد تنظیمات دارد و مصرف‌کننده با توجه به نیاز خود حالت شعله را انتخاب می‌کند. در بعضی موارد شعله به اندازه کافی بلند نیست. بلندنبودن شعله عوامل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها پایین‌بودن فشار گاز شهری به‌خصوص در مواقع بسیار سرد و دلیل دوم خروجی گاز تنظیم نیست و باید نسبت‌به رفع این مشکل از سرویس‌کار‌های مجاز کمک گرفت.

اگر اعضای خانواده برای مدت طولانی خانه را ترک می‌کنند، باید شیر اصلی گاز را ببندند. در صورت کوتاه بودن زمان، وسایل حرارتی نظیر بخاری را روی شمعک گذاشته تا در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

هنگام خرید بخاری دقت کنید بدنه و شیشه، خاصیت آنتی‌شوک داشته باشد؛ یعنی اگر در حالت بسیار داغ، آب یا مایع سرد دیگری بر آن پاشیده شود، دچار شکستگی و انفجار نشود.

وقتی بخاری دودکش‌دار را نصب می‌کنید، یادتان باشد استاندارد حداقل اندازه لوله دودکش آن در اتاق، یک متر و نیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!