ترجیح می دهیم حزب منحل شده فرض شویم تا گماشته سیاسی


ترجیح می دهیم حزب منحل شده فرض شویم تا گماشته سیاسی

کنعانی مقدم در موردحساسیت وزارت کشور نسبت به نام حزب سبز و تاخیر در تایید فعالیت سیاسی آن در مورد تغییر نام این حزب گفت: ترجیح می دهیم حزب منحل شده فرض شویم تا گماشته سیاسی این نظر تمام اعضای حزب است.

«حسین کنعانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان، در مورد تاخیر کمسیون ماده 10 وزارت کشور در تایید برخی از احزاب و تشکل های سیاسی و از جمله حزب سبز گفت:حزب سبز از سال 76 تا کنون در ادوار مختلف سیاسی حضور فعال در عرصه انتخابات کشور داشته است.

دبیر کل حزب سبز افزود: این حزب در سه دوره عضو شورای مرکزی خانه احزاب ، یک دوره مسئولیت هیات رییسه خانه احزاب ،یک دوره مسئولیت کمیته خانه احزاب را برعهده داشته است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب با بیان اینکه حزب سبز در جبهه اصولگریان قرار دارد گفت: نمایندگان زیادی از حزب سبز در ادوار گوناگون مجلس شورای اسلامی توانسته اند بر کرسی مجلس شورای اسلامی تکیه بزنند.

دبیر کل حزب سبز گفت: امیدوار رضایی، مداحی، داوودی، حسن بیگی از نمایندگان گوناگون مجلس شورای اسلامی هستند که در دورهای مختلف وارد مجلس شورای اسلامی شدند.

وی درباره دلایل تایید نشدن نام حزب سبز تا کنون از سوی کمیسیون ماده 10 وزارت کشور گفت: به نظر می رسد نوعی رفتار گزینشی در بحث احزاب دخالت دارد و وزارت کشور نسبت به نام این حزب حساسیت نشان می دهد که لازم است کمسیون ماده 10 احزاب نیز در این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.حزب سبز از ابتدای فعالیت خود دارای نشریه ، کتاب و فعالیتهای سیاسی در حوزه های گوناوگون کشور بوده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره حزب سبزدر اولین فرصت اعلام شده از سوی وزارت کشور گفت: حزب سبز در در 19 آذر سال گذشته کنگره خود را برگزار کرد این کنگره با حضور ناظر وزارت کشور صورت جلسه شد اما اکنون کمسیون ماده 10 احزاب اعلام کرده است که کنگره با حد نصاب نبوده است و از سوی دیگر هزینه برگزاری کنگره برای حزب سنگین است و این امکان وجود ندارد، هزینه برگزاری کنگره بالغ بر چند میلیون تومان است.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که در صورت پیشنهاد کمسیون ماده 10 احزاب آیا نام حزب سبز را تغییر می دهید گفت: ترجیح می دهیم حزب منحل شده فرض شویم تا گماشته سیاسی و این نظر اعضای حزب سبز است.

وی یاد اور شد : در صورت عدم تایید کمسیون ماده 10 احزاب به دیوان عالی کشور شکایت می کنیم./

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد