به شبخند می‌خندید یا خبر 20:30؟


به شبخند می‌خندید یا خبر 20:30؟

تهران- ایرنا- «رضا رفیع» یک هفته است برنامه طنز «شبخند» را در ساعت 20:30 به صورت زنده روی آنتن تلویزیون می برد، او درباره همزمانی پخش برنامه اش با پخش اخبار 20:30 به ایرنا گفت: این مخاطب است که انتخاب می کند به شبخند بخندد یا بخش اخبار 20:30.

مسابقه تلویزیونی «شبخند» که یک هفته ای از عمرش می گذرد، قرار است شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 20:30 روی آنتن شبکه «شما» برود.
همزمانی پخش این برنامه با بخش خبری 20:30 اندکی حاشیه ساز شده است، به همین مناسبت، گفت و گویی با سردبیر و مجری شبخند داشتیم که از نظر شما می گذرد.
- ایرنا: این روزها «شبخند» به خاطر زمان پخش، رقیب بخش اخبار 20:30 شده است؟
- رفیع: خیر، خدا نکند رقیبی مثل 20:30 داشته باشیم.

- ایرنا: چرا؟
- رفیع: ما نیامدیم که دکانی کنار دکان آنها باز کنیم. آنها کارشان را می کنند و ما هم کارمان را می کنیم. شبخند و 20:30 خیلی با هم تفاوت دارند هر چند انگار هر دو برنامه آمدند دلی را شاد کنند.

- ایرنا: شبخند چه تفاوتهایی با بخش خبری 20:30 دارد؟
- رفیع: 20:30 اخبار می دهند و از سلبریتی های عزیز می گویند. ما هم در شبخند اخبار روز را مرور می کنیم اما به هیچ وجه قصد نداریم از سلبریتی های عزیز بگوییم و با کمک چهره های سلبریتی های عزیز دیده شویم.

- ایرنا: در یکی از صفحه های اجتماعی تان مطرح کرده بودید این مردم هستند که باید انتخاب کنند مخاطب شبخند باشند و یا اخبار 20:30 منظورتان چه بود؟
- رفیع: بله، این انتخاب بر عهده مخاطب است که به ما بخندد یا اخبار 20:30. باور کنید بحث سر حمایت از تولیدات ملی است.

- ایرنا: این موضوع چه ربطی به تولیدات ملی دارد؟
- رفیع: خواستم بگویم اگر مخاطب واقعا نتوانست بین شبخند و 20:30 یکی را انتخاب کند حداقل از تولیدات ملی حمایت کند و یک تلویزیون ایرانی بخرد.

- ایرنا: خود شما مخاطب بخش خبری 20:30 هستید؟
- رفیع: تا یک هفته پیش که در ساعت 20:30 در محل کارم حضور داشتم و نمی توانستم مخاطب این برنامه باشم، حالا هم یک هفته است که در همین ساعت برنامه زنده «شبخند» را به روی آنتن می برم پس باز هم نمی توانم مخاطب 20:30 باشم. دوستان اخبار 20:30 خدای نکرده فکر نکنند اینکه من مخاطب این برنامه خبری نیستم به خاطر انتخاب و نحوه پرداختن به اخبار روز در این بخش خبری است، بلکه به خاطر مشکلات کمبود زمان است.

- ایرنا: اگر مشکلات زمانی گریبان گیرتان نمی شد این اخبار را دنبال می کردید؟
- رفیع: قول نمی دهم، اگر سایر شبکه ها راز بقا پخش کنند حتما راز بقا خواهم دید چون علاقه خاصی به این برنامه دارم.

- ایرنا: از شبخند بیشتر بگویید.
- رفیع: شبخند با یک گروه جدید به کارگردانی و تهیه کنندگی امیر قمیشی و محمد تربتی و با حمایت شبکه شما از هفته گذشته به روی آنتن این شبکه رفت. به احترام زنده یاد ابولفضل زرویی، دو جلسه از شبخند به این هنرمند از دست رفته اختصاص پیدا کرد ولی دوباره به ریتم اصلی خود بازگشت.

- ایرنا: شرکت کننده ها در شبخند چطور انتخاب می شوند؟
- رفیع: خیلی سخت، ما در شبخند سعی می کنیم با توجه به زنده بودن برنامه، شرکت کنندگانی را دعوت کنیم که از فیلتر برنامه قند پهلو گذشته باشند و این در صورتی است که در برنامه قند پهلو سعی داشتیم که شرکت کننده ها بکر و جدید باشند. باید گفت شرکت کننده ها برای حضور در این برنامه از طریق اینترنت و یا تماس تلفنی برای شرکت در شبخند داوطلب می شوند.

- ایرنا: در برنامه شبخند داور ندارید، توضیح بدهید که چطور بدون داشتن داور شرکت کننده ها انتخاب می شود و به مرحله بعد می روند؟
- رفیع: شبیه بخش مردمی جشنواره فیلم فجر، ما یک شماره پیامکی به مخاطبان برنامه ارائه می دهیم و از مخاطبان می خواهیم که شرکت کننده برنده را انتخاب کند.

- ایرنا: شبخند چند آیتم دارد؟
- رفیع: این برنامه سه آیتم دارد که برگرفته از تیتر روز مطبوعات و فیلم و عکس است همچنین در شبخند فعلی در اختیار مخاطبان برنامه قرار داده می شود تا با افزودن مصرعی آن را کامل کند. باید گفت شبخند ترکیبی وجه ادبی «قند پهلو» و وجه انتقادی برنامه «منبع موثق خودم» است که یکی از شبکه آموزش و دیگری از شبکه چهار سیما به روی آنتن رفته است.

- ایرنا: منبع موثق شما چه منبعی است؟
- رفیع: خودم. نکند فکر کردید فقط به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اکتفا خواهم کرد؟ خیر خودم منبع موثق خودم هستم.
به گزارش ایرنا، برنامه «شبخند» در قالب مسابقه تلویزیونی بین شاعران طنزپرداز از استان‌های مختلف کشورمان تولید می شود. این مسابقه به صورت رقابتی دو نفره طراحی شده و علاوه بر این بخشی هم برای شرکت مخاطبان تلویزیونی به صورت تلفنی یا پیامکی در نظر گرفته شده است. «شبخند» را امیر قمیشی و محمد تربتی برای شبکه «شما» تهیه می‌کنند. برنامه ای که همراه شده با شعری جدید از رضا رفیع با این مطلع: «شما را هست اگر که میل لبخند/ بیا بنشین ببین هر شب تو شبخند».
این مسابقه تلویزیونی شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 20:30 روی آنتن شبکه «شما» می‌ رود.
فراهنگ**9210** 1055

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم