ترامپ برای قتل «خاشقجی» چراغ سبز داده بود


ترامپ برای قتل «خاشقجی» چراغ سبز داده بود

«امل کلونی» تاکید کرد که سخنان تحریک آمیز «دونالد ترامپ» ضد روزنامه نگاران، چراغ سبز به برخی رژیم ها برای قتل روزنامه نگاران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «أمل کلونی» فعال حقوقی و وکیل لبنانی مقیم آمریکا گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای قتل وحشیانه «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان چراغ سبز داده بود.

کلونی افزود: ترامپ مطبوعات در کشورش را «دشمن ملت» توصیف کرده است؛ او رژیم ها را بر ارتکاب اینگونه جنایت های در حق روزنامه نگاران تشویق می کند.

این وکیل لبنانی در اظهاراتی که در طول مراسمی در نیویورک ایراد کرد، گفت: سخنان تحریک آمیز ترامپ ضد روزنامه نگاران کشورهایی مانند مصر و آذربایجان را برای سرکوب روزنامه نگاران ترغیب کرده است.

وی افزود: موضع دونالد ترامپ درباره مسئله خاشقجی بارها تغییر کرده است، به خصوص درباره متهم کردن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در دست داشتن در این جنایت. چراکه وی اخیرا گفته است که بن سلمان ارتباط با این مسئله نداشته است؛ این درحالی است که سیا اخیرا در گزارشی اعلام کرده است که «قتل خاشقجی به دستور مستقیم بن سلمان» انجام گرفته است.

گفتنی است، جمال خاشقجی(60 ساله) که یکی از منتقدان سیاست های بن سلمان است، در سپتامبر 2017 میلادی با اوج گیری بازداشت ها به تبعید خودخواسته به آمریکا رفت و مقالات تندی نسبت به سیاست های ولیعهد عربستان و نقش ریاض در جنگ یمن به رشته تحریر درآورد.

خاشقجی در دوم اکتبر 2018 هنگام ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدیدشد و مفقود شدن وی به یک معما تبدیل شد تا اینکه شنبه گذشته مقامات عربستان مرگ وی را در نتیجه مشاجره و درگیری در کنسولگری عنوان کردند. پس از آن، دادستان کل عربستان 18 عربستانی را به اتهام دست داشتن در مرگ خاشقجی بازداشت کردند و تحقیقات از آنها را آغاز کردندو پادشاه عربستان «احمد عسیری» معاون اطلاعات و «سعود القحطانی» مشاور ولیعهد را به سمتشان عزل کرد. مسئولان عربستانی مدعی شدند که از این ماجرا پادشاه و ولیعهد عربستان اطلاعی نداشتند؛ این درحالی است که القحطانی در توئیتر خود نوشت که هیچ اقدامی بدون دستور پادشاه و ولیعهد در این کشور انجام نمی گیرد. پس از آن آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در گزارشی بر دست داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان تاکید کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول