رد پای باران، فرصتی با شاعران گیلکی سرا/ شاعران لنگرودی در حوزه شعر گیلکی دیده شوند


رد پای باران، فرصتی با شاعران گیلکی سرا/ شاعران لنگرودی در حوزه شعر گیلکی دیده شوند

علیزاده با بیان اینکه نشست ادبی《رد پای باران》فرصتی با شاعران گیلکی سرای لنگرودی است، گفت: شاعران لنگرودی باید بیشتر در حوزه شعر گیلکی دیده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، نشست ادبی شعرخوانی گیلکی با عنوان "رد پای باران" که فرصتی با شاعران گیلکی سرای لنگرودی است عصر امروز (شنبه، ۱۷ اذر) در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

دکتر بهرام علیزاده در این نشست ادبی در خصوص اشعار شاعران نامدار لنگرودی" شهدی لنگرودی، محمود پاینده، ابراهیم شکیبایی و دریایی لنگرودی سخن گفت و افزود: محمود پاینده لنگرودی محقق برجسته ای است که در شعر " یه شو بشوم روخئونه" او جوهر شعر به وضوح دیده می شود که درد ها، آلام خود، مردم گیلان و ایران را به زبان‌گیلکی لنگرودی فریاد می زند.


شاعر، ترانه سرا و پژوهشگر گیلانی با اشاره به جایگاه شعر لنگرود در شعر گیلکی، تصریح کرد: شاعران لنگرودی باید بیشتر در حوزه شعر گیلکی دیده شوند.

دکتر علیزاده با بیان اینکه مرحوم دریایی لنگرودی و بابایی پور در کنار پاینده لنگرودی هم از دیگر شاعران بزرگ گیلکی سرا و اثرگذاری بودند، خاطرنشان کرد: اگر در دوره شعر نو و بازگشت، پاینده لنگرودی جز پیش قراولان شعر نو و بازگشت به شعر و زبان گیلکی بدانیم ، مرحوم دریایی هم در دوره های اخر و مدرن پست مدرن جایگاه بایسته و شایشته ای دارد که باید بیشتر به شعرهای خوب دریایی لنگرودی عنایت شود.

در این برنامه کریم رجب‌زاده، بهروز پور‌جعفر، سیدحسین سجادی، فرامرز محمدی‌پور، احمد خویشتن‌ دار، داوود خانی، الهام خوان‌یغما و محمد شادرام تازه ترین اشعار گیلکی خود را خواندند.



گفتنی است، این نشست ادبی توسط موسسه خورشید گیل و دیلم با همکاری انتشارات آوای غزل برگزار شد.

پایان پیام/167

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس