ایران خودرو: نرخ های چهار محصول فروش فوری را خودمان تعیین کردیم


ایران خودرو: نرخ های چهار محصول فروش فوری را خودمان تعیین کردیم

معاون گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به واکنش ها درباره قیمت چهار محصول «فروش تحویل فوری» این شرکت اعلام کرد که این نرخ ها مشمول قیمت گذاری جدید نیست و خودروساز قیمت را تعیین کرده است.

ایران خودرو: نرخ های چهار محصول فروش فوری را خودمان تعیین کردیمبه گزارش فانوس، ایران خودرو چند روز پیش در اطلاعیه ای از «فروش تحویل فوری چهار محصول» این شرکت با قیمت های جدید خبر داده و اعلام کرده بود که از امروز(شنبه) این فروش فوری کلید می خورد.
براساس این اطلاعیه، چهار محصول شامل تندر پیکاپ با قیمت 77 میلیون تومان، وانت آریسان با قیمت 36 میلیون تومان، دانگ فنگ S30 صندوقدار اتومات با قیمت 141 میلیون تومان و پارس اتومات با قیمت 83 میلیون تومان است.
اعلام این فروش فوری با قیمت های جدید، واکنش های مختلفی در فضای مجازی به همراه داشت تا اینکه رئیس جدید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این باره تصریح کرد «اجازه افزایش قیمت در اختیار خودروسازها نیست؛ اما به دنبال این افزایش قیمت‌، بازار را رصد و سپس واکنش نشان می ‌دهیم.»
به گفته عباس تابش، سازمان حمایت مسئول برآورد قیمت تمام شده خودروهای مشمول قیمتگذاری بوده که این کار را انجام داده و نهایی شده است. «این هفته نتیجه این بررسی ‌ها به ستاد تنظیم بازار ارائه می ‌شود.»
با توجه به این واکنشها، روابط عمومی ایران خودرو شامگاه شنبه به نقل از معاون بازاریابی و فروش این گروه خودروساز اعلام کرد، نرخ گذاری چهار محصول ایران خودرو با توجه به محدوده قیمت رقابتی و وجود رقبای کافی در بازار از مدت ها پیش، مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نبوده و همچون گذشته توسط خودروساز صورت گرفته است.
مصطفی خان کرمی افزود: «بدیهی است قیمت گذاری خودروهای مشمول، توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت اعلام خواهد شد.»
به گفته وی، فروش تحویل فوری چهار محصول ایران خودرو با قیمت جدید در چارچوب تنظیم و کنترل بازار صورت گرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: این روند فروش ایران خودرو، در هفته های آینده با کاهش پنج درصد دیگر نسبت به قیمت اعلام شده پیش فروش امروز، بار دیگر اعلام خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران به خبرنگاران گفته بود که «قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم و نباید اجازه دهیم در بازار رانت و دلالی پیش بیاید».
به گفته «رضا رحمانی» «سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسئول اعلام قیمت خودرو و تنظیم بازار است و رسیدگی خواهد کرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر