مسافرت در زمان بارداری، کی برم بهتره؟


مسافرت در زمان بارداری، کی برم بهتره؟

آیا به این فکر کرده اید که با کودکی که در شکم دارید کی به مسافرت بروید؟ آیا اگر قرار باشد به مأموریت بروید تعجب می کنید؟

آیا به این فکر کرده اید که با کودکی که در شکم دارید کی به مسافرت بروید؟ آیا اگر قرار باشد به مأموریت بروید تعجب می کنید؟ سه ماهه دوم بهترین زمان برای مسافرت است زیرا مشکلات دوران بارداری به کمترین حد و حال و حوصله شما به بهترین حالت خود می رسد. اگر بارداری پرخطری نداشته باشید، اگر مبتلا به بیماری مزمن و یا بیماریی نباشید که علت آن بارداری است و یا مشکلاتی مانند خونریزی نداشته باشید، برای سفر با هواپیما نیازی به اجازه پزشک ندارید. ولی با وجود این قبل از سفرهای طولانی با پزشک خود مشورت کنید و سعی کنید قبل از هفته 34 که هیچ نشانه ای از زایمان وجود ندارد، به سفر بروید. بیشتر پزشکان ترجیح می دهند بیمارانشان از ماه هشتم در خانه بمانند. تکان خوردن در اتومبیل و قطار ممکن است نسبت به قبل راحت نباشد ولی به کودک آسیبی وارد نمی کند.

برای داشتن سفری بهتر چه باید کرد؟
تحرک داشته باشید. هنگامی که به سفر می روید و یا به جایی می رسید که مجبورید چند ساعتی را منتظر باشید و دوباره سفرتان را ادامه دهید، قدم بزنید چند تمرین کششی عضلات انجام دهید، سعی کنید هر یک یا دو ساعت یکبار پاهایتان را آرام تکان دهید تا گرفتگی آن برطرف شود و مثانه را نیز خالی نگهدارید.
مدارک پزشکی را همراه خود ببرید. اگر قصد سفر به جای دوری دارید، یک کپی از مدارک و پرونده پزشکیتان را همراه خود ببرید.

سفر هوایی
در سفرهای هوایی بیشتر مراقب باشید. بیشتر سفرهای هوایی که شامل پرواز با هواپیماهای کوچک که دارای دستگاه تهویه با فشار هوا نیستند که در پروازهای خصوصی بکار می روند یا خطوط هوایی که مسافتهای کوتاه را طی می کنند، کاملاً بی خطر هستند.( بعضی از پزشکان هشدار می دهند که تغییر میزان اکسیژن در اینگونه هواپیماها، سلامتی کودک را به خطر می اندازد، ولی تا بحال هیچ تحقیقی این مسأله را ثابت نکرده است).
در هر نوع هواپیمایی باید بیشتر از معمول آب بنوشید (یعنی هر نیم ساعت یکبار 1 لیوان آب) تا از کمبود آب بدن جلوگیری شود. برای اینکه دچار حالت تهوع نشوید غذای سبک بخورید و از خوردن غذاهای پرنمک و آجیل خودداری کنید.
قبل از مسافرت مسئولین خطوط هوایی را از وضعیت خود مطلع کنید، بعضی از آنها اجازه نمی دهند بعد از ماه هشتم یا نهم با هواپیما سفر کنید و یا با مجوز پزشک مبنی بر اینکه در چه مرحله ای از بارداری هستید به شما اجازه سفر با هواپیما را می دهند.

چگونه با کشتی سفر کنید؟
سفر با کشتی باید با احتیاط انجام شود. تهوع ناشی از سوار شدن در کشتی، تهوع صبحگاهی اوایل حاملگی را به یاد شما می آورد. قبل از مسافرت برای درمان این حالت با پزشک خود مشورت کنید. (مصرف بیشتر داروهای ضد تهوع فقط برای مدتی کوتاه توصیه می شود.)
نبودن تجهیزات پزشکی در کشتی برای یک خانم باردار خطرناک است، اگرچه بیشتر کشتی ها یک پزشک دارند. بیشتر خطوط دریایی مانند خطوط هوایی مسافران را در اواخر بارداری از سفر با کشتی منع می کنند (بعضی از ماه ششم به بعد).

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !