غذای کمکی کودک را از چه ماهی شروع کنیم؟


غذای کمکی کودک را از چه ماهی شروع کنیم؟

یک متخصص اطفال گفت: تا یک‌سالگی غذای اصلی کودک شیر است و در هر وعده ابتدا شیر داده شود.

غذای کمکی کودک را از چه ماهی شروع کنیم؟علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شیر تا یک‌سالگی به عنوان غذای اصلی کودک استفاده می‌شود و بهتر است در هر وعده غذایی ابتدا به دلبندتان شیر بدهید.

شروع غذای کمکی پس از پایان 6 ماهگی است؛ تا یک سالگی به غذای کودک نمک اضافه نشود، جهت رشد بهتر کودک از کره جهت پخت استفاده شود، ابتدا شیر و سپس غذای کمکی داده شود، غذای کودک از مقدار کم (روزانه یک قاشق) شروع و به تدریج بیشتر شود.

این متخصص اطفال بیان کرد: در ماه هفتم باید طبق اصول درست به کودک غذای کمکی داد؛ در هفته اول فرنی، هفته دوم حریره بادام واز هفته سوم سوپ بدون حبوبات به کودک دهید؛ سوپ له شده حاوی برنج، سیب زمینی، هویج باید باشد و بتدریج جعفری، گشنیز، گوشت قرمز و یا مرغ و کره را اضافه کنید، همچنین می‌توانید آب جوشیده سرد شده به کودک بدهید.

بیشتر بخوانید: آغاز غذای کمکی به شیر خواران پایان 4 ماهگی

محتشمی ادامه داد: در ماه هشتم علاوه بر شیر مادر، چهار وعده غذا به کودک بدهید، در این ماه علاوه بر فرنی و سوپ، پوره سیب زمینی، کدو و هویج به کودک بدهید، ماست همراه سوپ و یا بعد غذا به او داده شود؛ آب میوه طبیعی از یک قاشق شروع شود، و عدس و ماش هم به سوپ اضافه شود.

وی افزود: در ماه 9 و 10 می‌توانید سایر حبوبات را به کودک دهید، اما فراموش نکنید که قبل از پخت ۲۴ ساعت آن را در آب بخیسانید؛ می‌توانید به او سیب، گلابی و موز له شده بدهید، علاوه بر این کته نرم همراه مرع و یا گوشت قرمز، بیسکویت ساده و خرمای نرم بدون پوست به او بدهید.

بیشتر بخوانید: فرنی یا حریره بادام؟

این متخصص اطفال یادآوری کرد: در ماه 11 و 12، میوه و ماهی، بستنی پاستوریزه، و برای صبحانه فرنی، شیربرنج و تخم مرغ بدهید؛ برای میان وعده آب میوه وبیسکویت و برای شام ونهار سوپ، کته، پوره و ماکارونی به او بدهید؛ غذا‌های غیرمجاز تا یکسالگی شامل سفیده تخم مرغ، پنیر، آلبالو، گیلاس، خربزه، کیوی، انگور، تنقلات، آجیل است.

انتهای پیام/

زمان شروع غذای کمکی کودک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی