همه کسانی که به دیزاین و دکوراسیون داخلی منزل اهمیت می دهند می دانند که قرار دادن کوسن روی مبلمان می تواند نقش مثبتی در زیبایی منزل داشته باشد، از این رو انتخاب مدل کوسن اهمیت زیادی دارد. کوسن های گره ای از جمله زیباترین و شیک ترین مدل های کوسن هستند که امروزه به شدت مورد استقبال طرفداران مد قرار گرفته اند. از این رو قصد داریم در این مطلب از مجله هنر در خانه به ارائه آموزش تصویری دوخت کوسن گره ای بپردازیم که مطمئنا می تواند برای همه علاقه مندان بسیار جذاب و قابل توجه باشد.

آموزش دوخت کوسن گره ای با پارچه تریکو

اغلب ما برای زیبایی بیشتر کوسن های مبل اقدام به تزیین کوسن می نماییم و سعی می کنیم با جدیدترین ایده ها کوسن های ساده را تبدیل به زیباترین کوسن ها نماییم. البته می توان به جای این کار اقدام به دوخت کوسن گره ای نمود و از این طریق صاحب کوسنی زیبا و شیک شد.

دوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبل

بدین منظور نیاز مند مقداری پارچه، پنبه یا پشم شیشه نرم برای پر کردن کوسن و یک لوله مقوایی هستید. می توانید از پارچه کشی همچون تریکو استفاده نمایید و یا با استفاده از نمد یک کوسن نمدی با طرح گره را تهیه نمایید.

دوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبل

برای شروع پارچه را در ابعاد ۱۵ در ۹۰ برش بزنید. این نوارها را به یکدیگر و در امتداد هم بدوزید به شکلی که نواری حدود ۵ متر داشته باشید.

دوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبلدوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبل

حال دو لبه کار را به یکدیگر بدوزید و یک سنجاق به ابتدای نوار وصل کنید و نوار را برگردانید.

دوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبل

لوله کاغذی را داخل نوار قرار داده و با کمک آن داخل نوار را از پنبه یا الیاف مورد نظر پر کنید.

دوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبلدوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبلدوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبل

به قسمت ابتدا و انتهای نوار سنجاق بزنید، حال نوار ما برای تهیه کوسن آماده است.

دوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبل

مراحل گره زدن را در تصاویر زیر به شکل ساده نشان داده ایم که شما این مراحل را با نواری که تهیه کرده اید انجام خواهید داد.

دوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبلدوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبلدوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبلدوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبلدوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبلدوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبل

در پایان سنجاق قفلی ها را جدا نموده و قسمت ابتدایی و انتهایی نوار را به یکدیگر دوخت بزنید.

دوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبل

حال می توانید اقدام به دوخت کوسن گره ای نموده و از آن در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید.

دوخت کوسن گره ای شیک و زیبا، جدیدترین مدل کوسن مبل

همچنین می توانید در بخش دوخت کوسن از دیگر آموزش های متنوع و جدید ما دیدن نموده و با استفاده از این آموزش های زیبا اقدام به تهیه و دوخت انواع کوسن نمایید.