جوان و تحصیل‌کرده ولی بدون سابقه مدیریت


جوان و تحصیل‌کرده ولی بدون سابقه مدیریت

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - در روزهای اخیر شاهد یک انتخاب عجیب ازسوی مهدی تاج برای پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال بودیم. پس از استعفای محمدرضا ساکت، ابراهیم شکوری، بازیکن سابق پرسپولیس و سایپا تهران...


شهرآرا آنلاین - در روزهای اخیر شاهد یک انتخاب عجیب ازسوی مهدی تاج برای پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال بودیم. پس از استعفای محمدرضا ساکت، ابراهیم شکوری، بازیکن سابق پرسپولیس و سایپا تهران به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا هم خوش‌حال باشیم از حضور یک فوتبالی جوان در یکی از پست‌های مدیریتی و هم نگران باشیم از این ریسک بزرگ مهدی تاج. شکوری 34ساله که در پست دفاع چپ توپ می‌زد، از سایپا تهران فعالیت خود را آغاز کرد و از سال83 یعنی از سن 21سالگی به عضویت سایپا درآمد و به‌مدت 4 سال در این تیم توپ زد. او یکی از بازیکنان سایپا در فصل 07-2006 بود که به‌همراه علی دایی موفق شدند که قهرمان ایران شوند. ابراهیم شکوری پس از سایپا به‌مدت یک‌فصل در پیام مشهد توپ زد و بالاخره در سال88 راهی پرسپولیس تهران شد. او در سه‌فصلی که در پرسپولیس تهران حضور داشت، موفق شد که 2 بار به‌همراه این تیم فاتح جام حذفی ایران شود و 2 جام حذفی نیز به افتخارات خود اضافه کند. شکوری باز هم در سال91 به سایپا بازگشت و به‌مدت 4 فصل در این تیم توپ زد و درنهایت در سال1395 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. ابراهیم شکوری پس از خداحافظی از دنیای بازیگری همکاری‌هایی را با فدراسیون فوتبال داشت، به‌خصوص حضور و مدیریت در فوتبال پایه و رده‌های سنی. او مدیریت فستیوال‌های فوتبال برای کودکان را نیز تجربه کرده که در کار خود موفق بوده است. شکوری در طول دوران حضور خود در فدراسیون فوتبال و همکاری‌اش با فدراسیون، رابطه نزدیکی با مهدی تاج پیدا کرد و این ارتباط درنهایت موجب این شد که تاج او را به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون انتخاب کند.

یک مشکل!

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، کسی که می‌خواهد دبیرکل فدراسیون فوتبال شود، باید حداقل به‌مدت 10 سال پست مدیریتی داشته باشد که 5 سال آن نیز در عرصه فوتبال بوده باشد و ابراهیم شکوری این ویژگی را ندارد و به‌همین‌دلیل حدس زده می‌شود که او تنها سرپرست دبیرکلی خواهد بود و درنهایت شخص دیگری دبیرکل فدراسیون خواهد شد. هدایت ممبینی، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، دراین‌باره گفت: در جریان انتخاب سرپرست دبیرکلی نبودیم. دبیرکل طبق اساسنامه باید 10 سال سابقه مدیریتی داشته باشد که این انتخاب طبق بندهای اساسنامه نیست و باید حل شود. سرپرست را می‌توانند انتخاب کنند، اما برای حکم دبیرکلی، باید رأی خود را از هیئت‌رئیسه بگیرند و خود این موضوع چالش بزرگی است. اساسنامه باید اجرایی شود و ما به‌عنوان امانت‌دار فوتبال، باید برای بندهای آن احترام قائل شویم. باید دید درنهایت سرنوشت شکوری به چه صورت خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان