سقف مسجد لادمخ در حال فروریختن/ مردمی که منتظر اقدام عملی مسئولان هستند


سقف مسجد لادمخ در حال فروریختن/ مردمی که منتظر اقدام عملی مسئولان هستند

مسجد روستای لادمخ یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهرستان صومعه‌سراست که در حال فروریختن می‌باشد و نیاز به توجه ویژه مسئولان امر برای بازسازی مسجد است.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا: برای افتتاح پروژه‌ای به همراه مسئولان شهرستان به روستای لادمخ رفتیم، افتتاح پروژه کمی به طول انجامید و تصمیم به اقامه نماز ظهر در مسجد آن روستا گرفتیم.

وقتی وارد محوطه مسجد شدیم مردمان زیادی از زن و مرد وارد این مسجدی که در کنارش بقعه پیراشرف است، می‌شدند تا نماز خود را در آنجا اقامه کنند.

متاسفانه نمای مسجد بسیار قدیمی بود و هنگام ورود به مسجد با سقفی در حال فروریختن مواجه شدم و با مسئول هیئت امنای مسجد گفت‌وگویی داشته که در ادامه به آن می‌پردازم؛

سقف مسجد لادمخ در حال فروریختن/ مردمی که منتظر اقدام عملی مسئولان هستند

موقعیت کشور سبب عدم تخصیص اعتبار برای بازسازی مسجد

«بهمن عشقی» با بیان اینکه مسجد روستای لادمخ سابقه‌ای حدودا 100 ساله دارد و قدیمی است، اظهار کرد: سقف مسجد شکسته و دیواره‌اش در حال فرورویختن است، بارها درخواست کمک از استان، سپاه و .. کرده‌ایم اما می‌گویند فعلا کشور در موقعیتی قرار گرفته که با کمبود اعتبار مواجه است.

رئیس هیئت امنای بقعه پیراشرف و مسجد لادمخ افزود: در این هفت سال که هیئت امنای مسجد هستم فقط 2 میلیون و 500 هزار تومان بودجه به مسجد اختصاص داده‌اند و مابقی خرج‌ها توسط کمک‌های مردمی انجام شده و در صددم درختان مسجد را بفروشیم تا بتوانیم شبستان مسجد را تعمیر کنیم.

وی با بیان اینکه همه ارگان‌ها به ما قول بازسازی مسجد را می‌دهند اما عمل نمی‌کنند، گفت: سردار حزنی 100 میلیون تومان اعتبار بابت تعمیر این مسجد تخصیص داده بود که متاسفانه مصوب نشد و آن اعتبار حذف شد.

سقف مسجد لادمخ در حال فروریختن/ مردمی که منتظر اقدام عملی مسئولان هستند

مسجد و بقعه پیراشرف لادمخ میزبان مهمانان زیادی از سراسر کشور

عشقی با بیان اینکه بقعه و مسجد این روستا بسیار مهمان‌پذیر است و در ایام محرم یکی از شلوغ‌ترین اماکن مذهبی شهرستان می‌شود، تصریح کرد: در 27 شب ماه مبارک رمضان و هفت شب ایام محرم در این مسجد با کمک مردمی افطاری می‌دهیم که هیچ مسجدی در شهرستان صومعه سرا این کار را انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه جوانان زیادی در این مسجد حضور دارند زیرا مدیریت کارها را به دست جوانان سپرده‌ایم تا بتوانند این روستا را اداره کنند، خاطرنشان کرد: نماز جماعت در این مسجد برگزار می‌شود و مردم استقبال خوبی از نمازهای جماعت دارند.

رئیس هیئت امنای مسجد لادمخ با بیان اینکه تمام مراسمات مذهبی و فرهنگی در این مسجد برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال 94 و 95 به عنوان هیئت امنای برتر شهرستان انتخاب شدم و مقام چهارم هیئت امنایی در سطح استان گیلان و مقام بیستم در سطح کشور را کسب کردم.

عشقی با بیان اینکه این مسجد دارای کانون قرآنی است و کلاس‌های قرآنی که توسط بانوان برگزار می‌شود بسیار قوی است، افزود: برای اینکه بانوان در همایشات استانی شرکت کنند با هزینه شخصی آنها را به استان می‌بریم.

سقف مسجد لادمخ در حال فروریختن/ مردمی که منتظر اقدام عملی مسئولان هستند

مسئولان نسبت به مسجد لادمخ خدمت کنند

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان خدمتی به مسجد کنند، گفت: برای کل سال چهار میلیون تومان اعتبار به مسجد تخصیص داده اند که متاسفانه همان پول هم به ما نمی‌دهند تا بتوانیم ذره‌ای از خرابی‌های مسجد را درست کنیم.

رئیس هیئت امنای بقعه پیراشرف لادمخ با بیان اینکه این روستا دارای 80 خانوار است که اکثرا محروم و کمیته امدادی هستند و زندگی خود را با کشاورزی اداره می‌کنند، تصریح کرد: زندگی این خانوارها بسیار سخت می‌گذرد زیرا خانوارهایی هستند که حتی به نان شب خود محتاجند.

عشقی با بیان اینکه در این روستا خانه‌ای وجود دارد که هنوز حمام ندارد، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی با وجود این همه امکانات شایسته نیست که هنوز هم چنین خانوارهایی وجود داشته باشند.

وی با بیان اینکه دهیار لادمخ برای این روستا زحمات فراوانی می‌کشد، اظهار کرد: از مسئولان انتظار می‌رود تا به روستاها بیشتر اهمیت دهند و در رفع مشکلات مردم کوشا باشند.

سقف مسجد لادمخ در حال فروریختن/ مردمی که منتظر اقدام عملی مسئولان هستند

حضور پرشور جوانان در مسجد و بقعه پیراشرف لادمخ

«ذرین آفرین‌زاد» بانوی لادمخی با بیان اینکه این روستا دارای کمبودهای فراوانی است، افزود: تاکنون اوقاف شهرستان نسبت به ساخت بقعه پیراشرف تلاش‌های زیادی کرده که انتظار می‌رود این روند تسریع یابد.

وی با بیان اینکه در بقعه پیراشرف برنامه‌های قرآنی، مفاتیح خوانی و ختم صلوات با حضور چشم‌گیر بانوان برگزار می‌شود، گفت: بانوان این منطقه بسیار فعال هستند و انتظار می‌رود که در مراسم های شهرستانی و استانی از حضور بانوان این منطقه استفاده شود.

این بانوی لادمخی با بیان اینکه برای حضور جوانان در مسجد باید انگیزه ایجاد کرد، تصریح کرد: مسجد و بقعه پیراشرف لادمخ جوانگراست و به جرأت می‌‍توان گفت 90 درصد جوانان این منطقه در همه برنامه‌های مذهبی فرهنگی حضور دارند.

گفتنی است؛ روستای لادمخ در نزدیکترین فاصله ممکن به شهرستان صومعه سرا قرار دارد و مسئولان امر باید برای جلوگیری از مهاجرت جوانان این منطقه از روستا به شهر زیرساخت‌های لازم را در لادمخ فراهم نمایند.

گزارش:مائده فلاحتکارضیابری

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)