ورود شورای شهر کرج به رفع مشکلات بیمارستان امام خمینی


ورود شورای شهر کرج به رفع مشکلات بیمارستان امام خمینی

به گزارش ایرنا، بر همین اساس اعضای شورای اسلامی شهر کرج روز یکشنبه در یکصدو هفتمین نشست این شورا رفع مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) به تبادل نظر و شور گذاشتند.بیمارستان امام خمینی (ره) که سهام دار اصلی آن سازمان همیاری...

به گزارش ایرنا، بر همین اساس اعضای شورای اسلامی شهر کرج روز یکشنبه در یکصدو هفتمین نشست این شورا رفع مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) به تبادل نظر و شور گذاشتند.
بیمارستان امام خمینی (ره) که سهام دار اصلی آن سازمان همیاری شهرداری های استان البرز است ، شهرداری کرج نیز سهم بالایی از آن دارد.
این بیمارستان از 2 سال پیش و به دنبال دولتی شدن تعرفه ها با مشکل کمبود درآمد مواجه شده است .
مشکلات روز های اخیر بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج ، مسئولان استان البرز را برآن داشت تا با برگزاری جلسات متعدد به دنبال رفع این مشکل شود.
اعضای شورای اسلامی شهر کرج نیز امروز در نشست علنی هفته گذشته خود لایحه پرداخت مبلغ 14 میلیارد و 500 میلیون ریال به این بیمارستان را مورد بررسی قرار دادند.
با توضیحاتی که توسط برخی اعضای شورای شهر و علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج ارائه شد قرار شد که بعد از ظهر امروز لایحه 2 فوریتی که از سوی شهرداری به شورا ارائه شده توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گیرد.
فرج الله ایلیات عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) کرج گفت: در کمیسیون بودجه شورا به عنوان موافق صحبت شد و درخواست برخی اعضای کمیسیون شفافیت میزان سهام شهرداری این کلانشهر بود که تا کنون اسناد و مدارکی به شهرداری ارائه نشده است.
وی ادامه داد: اکنون در وضعیتی هستیم که درخواست اسناد و مدارک کار سختی است و از طرفی اگر قرار باشد که بیمارستان واگذار شود ،موافقت سهامداران شرط اصلی است.
ایلیات خاطر نشان کرد: خواسته مسئولان به خصوص معاون استاندار البرز این است که شهرداری مساعدت کند چرا که تا یک ماه آینده بیمارستان امام خمینی (ره) تعیین تکلیف خواهد شد.
احد رسولی عضو دیگر شورای شهر کرج با بیان اینکه در گذشته در این خصوص تذکر داده بودم که شهرداری در برخی مجموعه ها سهام دارد و تا کنون گزارشی برای اعضای شورا ارائه نشده ، گفت: من با اینکه شهرداری مبلغی را برای بیمارستان پرداخت کرده اما با افزایش سهم شهرداری در بیمارستان موافق نیستیم .
علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج نیز در این نشست، اظهار داشت: شهرداری لایحه ای را تقدیم شورا کرد و با توجه به مشکلاتی بیمارستان امام خمینی (ره ) دارد تصمیمی در شورای تامین استان گرفته شد.
وی ادامه داد: به تازگی با حضور معاون استاندار البرز و محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج درمجلس نشستی ویژه برگزار شد که موضوع بحث افزایش سهم شهرداری کرج از 70 درصد تا 88درصد به تصویب رسید.
کمالی زاده خاطر نشان کرد: موضوع مهم این است که اولین افزایش برای دریافتی به عنوان وام و افزایش سرمایه به سازمان همیاری ها داده شود تا حقوق پرسنل بیمارستان پرداخت شود.
وی بیان داشت: به محض واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی این مبلغ در قالب وام به شهرداری بر می گردد.
شهردار کرج از اعضای شورای اسلامی شهر خواست تا لایحه جدید شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.
علی سلطانی مقدم معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج نیز در این خصوص گفت: این لایحه فرصت خوبی برای شهرداری کرج است .
وی با بیان اینکه سهم شهرداری کرج از بیمارستان امام خمینی (ره ) در گذشته 70 درصد بوده ، گفت: با پرداخت مبالغ جدید این سهم به 88 درصد می رسد .
رحیم خستوسخنگوی شورای شهر نیز با بیان اینکه باید مشخص شود که علت ورشکستی بیمارستان امام خمینی (ره) کرج چه بوده؟، بیان داشت: اگر این موضوع مشخص نشود در آینده مشکلات دیگری خواهیم داشت.
وی افزود: هرچند می دانیم بهداشت و درمان یکی از پردرآمد ترین حوزه های اقتصادی است اما باید سهم شهرداری کرج در بیمارستان امام خمینی (ره) مشخص شود.
محمد حسین خلیلی اردکانی عضو شورای شهر کرج اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی یکی از معضلاتی است که واکنش ملی داشته و از طرفی نیز فرصتی برای درآمد زایی و رفع مشکلات مردم و کارمندان شهرداری کرج است.
بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج دارای بخش های مختلف درمانی بوده که سازمان همیاری شهرداری های البرز و تهران و بنیاد شهید کشور سهامداران آن هستند .
7410/ 6155
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس