ادبیات گستاخانه ترامپ در قبال منتقدان


ادبیات گستاخانه ترامپ در قبال منتقدان

تهران – ایرنا – حواشی برخی از عزل و نصب های انجام شده از سوی « دونالد ترامپ » نشان می دهد که رییس جمهور تجار مسلک آمریکا ؛ هیچ انتقادی را برنمی تابد و بسیار بی ادبانه و با توهین پاسخ منتقدان را می دهد.

به گزارش ایرنا، «رکس تیلرسون» نخستین وزیر خارجه ترامپ که چندین ماه از عزلش می گذرد به تازگی در مصاحبه ای در مورد رییس جمهوری آمریکا گفت که وی 'بسیار بی انضباط است؛ علاقه ای به مطالعه و بررسی گزارش ها ندارد و به جزئیات بسیاری از مسائل ورود نمی کند.'
مدیر پیشین غول نفتی اکزان موبیل علت تیرگی روابطش با ترامپ را سرپیچی از درخواست های غیرقانونی و خلاف مقررات او عنوان کرد.
رئیس جمهوری آمریکا نیز به شیوه همیشگی خود در اولین فرصت و در توییتر پاسخ تیلرسون را داد و او را «مشنگ ( فاقد ظرفیت های ذهنی ) و به شدت تنبل» خواند.
البته سابقه توهین های این دوبه زمان وزارت تیلرسون باز می گردد.آن زمان شبکه ان بی سی خبر داد که وزیر امور خارجه وقت آمریکا در نشستی با اعضای تیم امنیت ملی و مقام های کابینه ضمن انتقاد شدید از رئیس دولت وی را «احمق» نامید.
با گذشت نزدیک دو سال از زمامداری ترامپ این نکته نیز آشکار شده است که وی بر اساس تجربه مدیریتی خود در بخش خصوصی، روابط اداری با زیردستانش را در قالبی مرکب از کارمند ؛ کارفرما ؛ مرید و مراد تعریف می کند.
گاهی اوقات قطع همکاری وی با زیردستانش رنگ و بویی دراماتیک به خود می گیرد که انگار دوران ریاست جمهوری در ادامه مجموعه تلویزیونی 'کارآموز' بوده و اخراج کارآموزان باید تماشاگرپسند باشد.
علاوه بر تیلرسون می توان به تعدادی دیگر از نام های فهرست بلندبالای اخراجی های تیم ترامپ اشاره کرد که پس از عزل زبان به گلایه از رفتار رئیس پیشین خود گشوده اند.
«جیمز کومی» رئیس پیشین اف بی آی که هنوز هم در ارتباط با پرونده دخالت های خارجی در انتخابات 2016 به کنگره رفت و آمد دارد، پس از برکناری غیرمترقبه و جنجالی خود به دست ترامپ به شبکه ای بی سی آمریکا گفته بود که وی از لحاظ اخلاقی مناسب پست ریاست جمهوری نیست.
دعوای این دو هنوز هم ادامه دارد و ترامپ در سخنرانی ها و توییتر کماکان کومی را تحقیر کرده و او را «خلافکار» می نامد.
«استیو بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید نیز پس از برکناری رفتار ترامپ را به کودکان 9 ساله تشبیه کرد. ترامپ هم در پاسخ گفت که بنن هم کارش را از دست داده و هم عقلش را!
اکنون که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که جان کلی دومین رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را تا پایان سال جاری میلادی برکنار می کند باید به انتظار نشست و دید که آیا قطع همکاری کلی با ترامپ مانند نیکی هیلی به خوبی و خوشی تمام می شود و یا اینکه باید شاهد ناسزاهای طرفین در روزهای آتی بود.
کلی که 17 ماه پیش به این سمت منصوب شد، در پی آن بود که به دولت آشفته ترامپ نظمی بدهد، اما مقررات سختگیرانه وی به مذاق ترامپ و برخی از نزدیکانش خوش نیامد.
اروپام**3092** 1546

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک