آموزش ساخت انگشتر رزینی با چوب


سلام دوستان عزیزم قصد داریم در این جلسه یکی از زیباترین زیورآلات دست ساز ، انگشتر رزینی رو با هم آموزش ببینیم. انگشتر های رزینی رو با متد های مختلفی می سازند یکی از این متد ها استفاده از قالب های سیلیکونی برای قالب گیری حلقه و انگشتر رزینی هست ودیگری ترکیب رزین و چوب برای ساخت انگشتر می باشد. استفاده از قالب برای ساخت انگشتر رزینی مانند قالب...

سلام دوستان عزیزم قصد داریم در این جلسه یکی از زیباترین زیورآلات دست ساز ، انگشتر رزینی رو با هم آموزش ببینیم. انگشتر های رزینی رو با متد های مختلفی می سازند یکی از این متد ها استفاده از قالب های سیلیکونی برای قالب گیری حلقه و انگشتر رزینی هست ودیگری ترکیب رزین و چوب برای ساخت انگشتر می باشد. استفاده از قالب برای ساخت انگشتر رزینی مانند قالب گیری های معمولی هست و به مراتب کم دردسر تر و آسان تر از انگشتر های رزینی چوبی هست .

در این جلسه قصد داریم که انگشتر رزینی با ترکیب چوب رو آموزش بدیم. برای این کار شما باید کمی نجاری کنید . امیدوارم از نجاری سر رشته داشته باشید.آموزش ساخت انگشتر رزینی با چوب

مواد و ابزار مورد نیاز :

رزین

رنگ رزین ترنسپرنت

چوب

چوب بستنی یا آبسلانگ

ترازو یا پیمانه

ابزار برش چوب

سمباده

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید.

آموزش ساخت انگشتر رزینی با چوب آموزش ساخت انگشتر رزینی با چوب آموزش ساخت انگشتر رزینی با چوب

مرحله اول آماده سازی چوب و شکستن اون هست که با ابزار های نجاری انجام میشه. برای یادگیری نحوه شکستن چوب ویدئو زیر رو تماشا کنید.

در مرحله بعد باید یک ظرف به اندازه تقریبی عرض چوبتون بردارید و تکه چوب رو در داخلش قرار بدید . بعد رزین رو بسازید ( برای آموزش نحوه آماده سازی رزین به جلسه آموزش مقداماتی کار با رزین مراجعه کنید. )

بعد از آماده سازی رزین حالا مقداری رنگ شفاف یا ترنسپرنت آبی رو به رزین اضافه کنید . این مقدار دلخواهه . و بعد خوب هم بزنید. کنار چوب بریزید. هیچ مشکلی ندارد که مقداری از رزین روی چوب برود بعدا در مراحل سمباده زدن رزین از سطح چوب کنده می شود.

بعد از ۲۴ ساعت که رزین خشک شد و کاملا به چوب چسبید.به وسیله دستگاه به اندازه دور انگشتتون سوراخی در سمت چوبی و نزدیک به مرز رزین و چوب ایجاد کنید. و بعد با اره برقی شروع به برش کنید. مانند ویدئو زیر عمل کنید.

آموزش ساخت انگشتر رزینی با چوب

در مرحله بعد باید کارمون رو خوب سمباده بزنیم و برای این کار از چندین سمباده با سطح زبری و اسطحکاک های مختلف استفاده می کنیم. و در پایان هم از شیر پولیش برای براق کردن سطح چوب و رزین استفاده می کنیم . مانند ویدئو عمل کنید.

انگشتر رزینی ما آماده است هرچند این آموزش به ابزار و دستگاه احتیاج دارد اما لذت ساخت آن بسیار بالاست.

امیدوارم از ساخت این انگشتر رزینی لذت برده باشید.

اگه به دنبال آموزش کامل تری در زمینه کار با رزین وچوب هستید در کلاس ساخت زیورالات چوب و رزین شرکت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جواهرسازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403