آموزش ساخت زیورآلات رزینی با گل های خشک


آموزش ساخت زیورآلات رزینی با گل های خشک

در این جلسه قصد داریم یکی از بی نظیر ترین انواع بدلیجات رزینی رو که استفاده از گل های خشک هست رو بهتون آموزش بدیم گاهی میشه که به طبیعت میریم و از دیدن گل های صحرایی به وجد میایم و دوست داریم گل ها رو بچینیم و همراه خودمون بیاریم اما بعد مدتی گل ها طراوت خودشون رو از دست میدن و خشک میشن اگه دوست دارید خاطره ی یه روز به یاد موندنی در دل طبیعت رو...

در این جلسه قصد داریم یکی از بی نظیر ترین انواع بدلیجات رزینی رو که استفاده از گل های خشک هست رو بهتون آموزش بدیم گاهی میشه که به طبیعت میریم و از دیدن گل های صحرایی به وجد میایم و دوست داریم گل ها رو بچینیم و همراه خودمون بیاریم اما بعد مدتی گل ها طراوت خودشون رو از دست میدن و خشک میشن اگه دوست دارید خاطره ی یه روز به یاد موندنی در دل طبیعت رو با رزین ثبت کنید و یا اگه منجوق ها یا اشیاء تزئینی ا ی دارید که دوست دارید

ازشون یه استفاده خوب بکنید تا پایان این آموزش مارو همراهی کنید.

زیور آلات رزینی با گیاهان خشک :

مواد و ابزار مورد نیاز :

ابزار و مواد ساخت رزین شامل (رزین اپوکسی ۵۰ درصد یا کریستال سرورنیک ، همزن چوبی ، قاشق پلاستیکی ،ترازو دیجیتال با دقت دهم یا صدم گرم یا پیمانه مندرج یا سرنگ مندرج ،لوازم ایمنی کار )

قالب سیلسکونی

گل و گیاه خشک

دریل دستی ( مینیاتوری )

حلقه اتصال

زنجیر

قفل و بست

گام اول :

گام اول در ساخت هرنوع زیور آلات رزینی ساخت رزین هست این مرحله درساخت همه ی زیور آلات رزینی مشترکه.

برای آموزش کار با رزین به بخش مقدمه رجوع کنید.

گام دوم :

تهیه انواع گیاهان و یا جانوران خشک هست. شما دو راه برای تهیه گل های خشک دارید. اول خرید کردن این گل ها از فروشگاه ، دوم خشک کردن گلها و گیاهان که پروسه طولانی تری داره .

نکته : مابین انوع گل ها و گیاهان ، مواردی رو انتخاب کنید که متناسب با قالب شما باشه و به ویژه اینکه بزرگ تر از قالب نباشه

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید.

آموزش ساخت زیورآلات رزینی با گل های خشک آموزش ساخت زیورآلات رزینی با گل های خشک آموزش ساخت زیورآلات رزینی با گل های خشک

طرز خشک کردن گیاهان :

روش اول :

روش آسان و مرسوم ، آویزان کردن گل ها به صورت برعکس و انتظار برای خشک شدن اون و سپس استفاده از اسپری های جلا دهنده بی رنگ موجود تو بازار برای محافظت از سطح گیاهان هست.

روش دوم :

موادی که برای خشک کردن گیاهان به کار می ره عبارت هست از :

سیلیکا ژل، بُراز،نمک، اسید بوریک، زاج، آرد ذرت و شن

مرسوم ترین اون براز هست که به راحتی می تونید از داروخانه ها تهیه کنید. روش کار به این صورت هست که مقداری از ماده رو درون ظرف میریزید گل رو درونش قرار میدید و مجددا مقداری از براز رو روی اون می ریزید و ظرف رو تکان می دید تا مطمئن بشید تمام سطح گل آغشته به براز شده.

گام سوم :

مقداری از رزین رو درون قالب مورد نظر خود بریزید( فقط مقداری ازحجم قالب رو از رزین پر کنید مثلا یک سوم ) و سپس گیاهان یا گل مورد نظرتون رو به آرامی برسطح رزین قراربدید.

می تونید از اکلیل یا منجوق یا هرشیئ تزئینی دیگری هم استفاده کنید.

حالا کار رو زیر لامپ یو وی یا درمعرض نور خورشید قرار بدید تا خشک بشه.

گام چهارم :

پس از خشک شدن رزین مجددا در قالب رزین بریزید به صورتی که تمام حجم قالب سیلسکونی شما رو پرکنه . مجددا می تونید به سلیقه خودتون از پودرهای رنگی ، ااکلیل ، گلهای خشک و غیره استفاده کنید.

گام پنجم :

حالا ظرف یا نایلونی رو به طوری که با سطح رزین در تماس نباشه بر روی کار قراربدید و ۲۴ ساعت به رزین اجازه بدید تا خشک شه.

نکته : سعی کنید محیط گرمی رو برای زمان خشک شدن رزین انتخاب کنید تا زمان خشک شدن رزین کاهش پیدا کنه.

چنانچه کوتاه بودن مدت زمان خشک شدن رزین براتون اهمیت ویژه ای داره می تونید از لامپ های یو وی مخصوص این کار که علاوه بر محافظت رزین شما از گرد و غبار ( به جای نایلون ) ، گرما تولید می کنه استفاده کنید.

گام ششم :

درگام پایانی بعد از خشک شدن رزین شیئ رزینی خودتون رو با مته سوراخ کنید. زنجیر رو به قفل وصل کنید . به دین منظور بسته به نوع زنجیر و سلیقه شخصی ، میتونید از انواع قفل ها استفاده کنید.

این نمونه کار می تونه درقالب آویز آینه ا تومبیل و جاسوئیجی هم مورد استفاده قرار بگیره.

امیدوارم از ساخت زیور آلات رزینی ( رزین و گل خشک ) لذت برده باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جواهرسازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی