مخاطبان مد و لباس ایرانی در جغرافیای کشور خلاصه نمی‌شوند


مخاطبان مد و لباس ایرانی در جغرافیای کشور خلاصه نمی‌شوند

سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مد و لباس ایران متعلق به حوزه جغرافیایی یک کشور نیست و پیشینه ارزشمندی در این حوزه داریم.

مخاطبان مد و لباس ایرانی در جغرافیای کشور خلاصه نمی‌شوند

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و چهارمین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران، سومبات هاکوپیان رئیس انجمن صنایع پوشاک، مجید نامی عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی و دیگر اعضای این کارگروه، روز شنبه ۱۷ آذرماه در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیده فاطمه ذوالقدر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز دقایقی در این جلسه حضور داشت و به دلیل سخنرانی در یک اجلاس بین‌المللی و برای نمایندگان مجلس چند کشور، جلسه را ترک کرد.

ذوالقدر بیش از ترک این جلسه با تقدیر از برنامه راه‌اندازی تلویزیون الکترونیکی در راستای معرفی دستاورد‌های تولیدکنندگان بر این نکته تأکید کرد و گفت: باید روش‌ها، رنگ‌ها و طراحی‌ها در معرض دید سایر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قرار گیرد و به‌زودی گزارش جامعی از این جلسات در صحن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: اهمیت مد و لباس بر این جمع پوشیده نیست، اما تقسیم کاری که باید اتفاق بیفتد گاهی اوقات موجب می‌شود موضوعی که به نهادی اختصاص می‌یابد، باقی بخش‌ها آن‌گونه که باید به آن نپردازند.

او تأکید کرد: در همین کارگروه اگر نهاد‌های عضو در کارگروه مشارکت نداشته باشند چه‌بسا پژواکی که باید وجود نخواهد داشت و در همین راستا لزوم همراهی بخش‌ها و نقش وزارتخانه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

حسینی با تأکید بر لزوم امتداد بخشیدن فعالیت‌ها و مشارکت دلسوزانه تصریح کرد: مد و لباس ایران متعلق به حوزه جغرافیایی یک کشور نیست؛ ما هم پیشینه ارزشمندی در این حوزه داریم و هم پشتوانه‌های فرهنگی استوار و قابل اتکا و حال که این سرمایه در دست جوانان علاقه‌مند و خلاق است باید این را بدانیم که مخاطبان ما در جغرافیای ایران خلاصه نمی‌شوند چرا که بسیاری از مردم جهان به موتیف‌ها و المان‌های استفاده شده در پوشش ایرانیان از گذشته تا به امروز علاقه دارند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما می‌توانیم به بازار داخلی بسنده نکنیم و عرصه‌های بیشتری را برای طراحی به تصرف درآوریم و نشان دهیم بضاعت ما در طراحی و تولید لباس می‌تواند عالم‌گیر باشد.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز با تشکر از همراهی و همکاری تمامی بخش‌های مسئول در قانون ساماندهی مد و لباس کشور و نگاه دلسوزانه معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قرائت بند‌های ماده ۲ آئین‌نامه اجرایی در شرح وظایف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پرداخت و بر لزوم تداوم اجرای هر چه بهتر سیاست‌ها تأکید کرد و در جریان عملکرد سایر حوزه‌ها قرار گرفت.

وی گفت:تدوین دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوط در حوزه مد و لباس کشور، اتخاذ سیاست‌ها خط‌مشی‌های اجرایی شدن مواد قانون، بررسی و تصویب برنامه‌های پیشنهادی اعضای کارگروه، تعیین برنامه دستگاه‌ها برای تحقق اهداف قانون، نظارت بر فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌ها و ارزیابی آن‌ها، اخذ گزارش عملکرد دستگاه‌های مشمول قانون، ایجاد هماهنگی و انسجام در برنامه‌ریزی و مراحل اجرایی فعالیت اجرایی دستگاه‌ها، تنظیم و تصویب شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به آئین‌نامه اجرایی، پیگیری نتایج گزارش‌های ارائه‌شده و تعیین شرایط استفاده از تسهیلات بانکی و امتیازات دولتی و تعیین مشمولان تسهیلات و امتیازات از جمله این موارد بود.

در این جلسه، حضار بر اساس مصوبات قانون ساماندهی مد و لباس کشور عناوینی همچون طرح و بررسی دستورالعمل وضعیت ظاهری لباس دانش‌آموزان و نحوه برگزاری جشنواره سالیانه در مدارس و نحوه گزینش طرح‌ها و کاربرد آن‌ها و طرح و بررسی دستورالعمل نحوه حضور بازیگران در تلویزیون و سینما را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

سی امین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاطمه ذوالقدرنایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، علی رمضانی مدیر کل فرهنگ وزارت آموزش و پرورش، سعیدی سازمان برنامه و بودجه، طاهری معاون و سید جواد احمدی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن، تجارت، کوروش مفاخری مدیر مرکز پژوهش‌های دفتر طرح و برنامه ریزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، سومبات هاکوپیان رییس انجمن صنایع پوشاک ایران، مجید نامی عضوهیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، روز شنبه ۱۷ آذرماه در سالن جلسات معاونت امور هنری برگزار شد.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا