تقویت 24 واحدی شاخص کل بورس


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 18 آذر ماه 97 با افزایش 24 واحدی به رقم 166 هزار و 915 واحد رسید.

تقویت 24 واحدی شاخص کل بورسپول‌نیوز - معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملاتی کم حجم اما متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که همچنان تک سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین و یا با سرمایه کوچک‌تر بهانه‌ای برای حضور نوسان گیران در بازار امروز بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 18 آذر ماه 97 با افزایش 24 واحدی به رقم 166 هزار و 915 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 40 واحدی عدد 27هزار و 714 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 101 واحدی به رقم 179 هزار و 63 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 21 واحدی به رقم 123 هزار و 306 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 30 واحدی عدد 330 هزار و 875 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 19 واحدی بر روی رقم یک هزار و 857 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 108 واحد،بانک تجارت با 65 واحد و خدمات انفورماتیک با 37 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 69 واحد، پتروشیمی جم با 43 واحد و گروه مپنا با 36 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 397 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 617 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 130 هزار و 739 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه اتکایی امین، شیر و گوشت زاگرس شهر کرد، صنایع ماشین های اداری ایران، پالایش نفت لاوان، توکاریل، ذوب‌آهن اصفهان، گروه دارویی البرز، سیمان ایلام، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، توکاریل، شهد ایران، گروه دارویی سبحان، ذغال سنگ نگین طبس و بسته‌بندی ایران متوقف شدند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۰ میلیون سهم فولاد هرمزگان جنوب به ارزش ۸ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی کج دار و مریز در اغلب نمادهای معاملاتی شاهد روندی متعادل میان عرضه و تقاضا بود که تمایل برای نقد کردن سهام از سوی عرضه‌کنندگان باعث شد تا روند بازار سهام در دامنه نزولی قیمت‌ها قرار گیرد. با این همه گروه دارویی‌ها و تک سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین همچنان بهانه‌ای برای حضور نوسان گیران بر اساس استراتژی‌های کوتاه مدت در بازار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403