مزایای بی نظیر جلبک دریایی


مزایای بی نظیر جلبک دریایی

جلبک دریایی در آبهای شور و یا در نزدیکی آنها رشد می کند. انواع مختلفی از جلبک های دریایی وجود دارد که معمولا حاوی بسیاری از مواد معدنی سالم و مفید برای بدن هستند. اضافه کردن جلبک دریایی به رژیم غذایی ممکن است به بهبود عملکرد تیروئید، سلامت دستگاه گوارش و کاهش وزن کمک کند.

مزایای بی نظیر جلبک دریاییبه گزارش فانوس، جلبک دریایی سرشار از: پروتئین، کربوهیدرات ها، فیبر، مواد معدنی و اسیدهای چرب اشباع نشده است. جلبک دریایی منبع غنی آهن و ید است. انواع مختلف جلبک دریایی حاوی مواد مغذی مفید، از جمله: ویتامین سی، ویتامین B، ویتامین A، ویتامین E، آهن و ید است.

– جلبک دریایی همچنین حاوی آنتی اکسیدان هاست که می تواند بدن را از استرس محافظت کند و التهاب را در سطح سلولی کاهش دهد.

– جلبک دریایی ممکن است به عملکرد تیروئید کمک کند. کمبود ید یکی از علل کم کاری تیروئید است. جلبک دریایی سرشار از ید است. البته نوع جلبک دریایی و محل کشت آن می تواند محتوای ید را تغییر دهد.

– جلبک دریایی در مدیریت دیابت نیز کمک می کند. غذاهای غنی از فیبر باعث تنظیم قند خون و سطح انسولین می شوند. اضافه کردن جلبک دریایی به رژیم غذایی ممکن است به افزایش مصرف فیبر فرد بدون افزایش زیادی کالری کمک کند.

-. جلبک ها غذایی ایده آل برای روده هستند. جلبک ها بعلت فیبر بالا میتوانند به خوردن باکتریهای روده و در نتیجه سلامت روده کمک کنند.

– فیبر در جلبک دریایی ممکن است برای افرادی که سعی در از دست دادن وزن دارند مفید باشد.

-.جلبک ها می توانند سبب سلامت قلب شوند. غذاهای دارای فیبر سطح کلسترول را در خون کاهش می دهند. این فیبرهای محلول در پیوند با اسید های صفراوی یا نمک در بدن هستند.

منبع: شفقنا زندگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!