به گزارش خبرگزاری برنا، مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در این دوره از رقابت ها ورزشکاران نونهال استان موفق به کسب 32 مدال شدند که بیشترین این مدال ها در رشته های بوکس با 10 مدال، ووشو چهار مدال و تیراندازی 2 مدال بدست آمد.

وی ادامه داد: همچنین هیات های فوتسال و بوکس در این دوره از المپیاد قهرمانان کشور و هیات های سپک تاکرا، ووشو و کبدی عنوان نایب قهرمان کشور و هیات تیراندازی مقام سوم کشور را از آن خود کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین رشته های ووشو ، سپک تاکرا، بیلیارد، بوکس، پهلوانی و زورخانه ای، کاراته و موی تای در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور صاحب کرسی داوری بودند.

کرد گفت: پسران ورزشکار استان در این رقابت های المپیاد کشوری 25 مدال شامل هشت طلا، چهار نقره و 13 برنز و دختران ورزشکار هفت مدال شامل یک طلا و 6 برنز را تصاحب کردند.

وی تاکید کرد: این موفقیت ها در حالیست که ورزشکاران سیستان و بلوچستان در سال 86 تنها موفق به کسب پنج مدال در مقطع بزرگسالان شدند.

کرد با اشاره به طرح استعدادیابی ورزشی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته طرح استعدادیابی تنها در چهار رشته ورزشی با اعتبار هر هیات 250 میلیون ریال به اجرا درآمد.