طرز تهیه ژله ساده + نمونه‌های تزیین


طرز تهیه ژله ساده + نمونه‌های تزیین

ژله ساده یکی از شیک ترین دسرهای مهمانی است که به سادگی و با کمترین هزینه در منزل درست می‌شود. با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف پودر ژله و با کمی سلیقه می‌توان یک دسر مجلسی ساده تهیه کرد.

طرز تهیه ژله ساده + نمونه‌های تزیین
ستاره |
سرویس آشپزی – ژلاتینی که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا به شکل‌های ورقه‌ای یا پودر در بازار موجود است که یا مستقیما به غذا اضافه می‌گردد و یا قبل از استفاده در آب خیسانده می‌شود. انواع ژله معمولا به عنوان دسر در مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژله رولی، ژله بستنی، ژله تزریقی و ... انواع ژله‌های مناسب برای دسر هستند که هر یک به روش خاصی تهیه می‌شوند. ژله ساده نیز یک نوع دسر شیک و خوشمزه است که به روش‌های مختلفی تهیه و تزیین می‌شود. در ادامه با طرز تهیه آن آشنا می‌شوید.


طرز تهیه ژله ساده

مواد لازم
پودر ژله 1 بسته
آب جوش 1/2 لیوان
آب سرد 1/2 لیوان
بستنی یا خامه 2 قاشق غذاخوری
ترافل رنگی برای تزیین روی ژله به میزان لازم

دستور تهیه:
نیمی از پودر ژله را در ۱/۲ لیوان آب جوش ریخته و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود. پس از حل شدن پودر ژله در آب جوش، ۱/۲ لیوان آب سرد به آن اضافه کرده و در ظرف سرو بریزید. ظرف سرو را در یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود. باقیمانده پودر ژله را در ۱/۲ لیوان آب جوش بریزید و پس از حل شدن ژله در آب، ۲ قاشق غذاخوری بستنی یا خامه به آن اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط فوق را روی ژله بسته شده در یخچال ریخته و دوباره در یخچال قرار دهید. به این ترتیب با تزیین روی ژله با ترافل‌های رنگی، یک نوع ژله ساده و شیک مناسب برای مهمانی دارید که اگر در جام‌های شیشه‌ای درست شود، زیبایی آن دو چندان خواهد شد. نکته: با کج قرار دادن جام‌ها در یخچال، ژله به صورت کج بسته می‌شود و ژله اریب به شکل زیر خواهید داشت.

طرز تهیه ژله ساده + نمونه‌های تزیین

طرز تهیه ژله دو رنگ ساده (میانه خالی)

یک نوع ژله ساده و زیبا برای مهمانی را می‌توانید از ترکیب ژله با رنگ‌های مختلف درست کرده و به این ترتیب مهمان‌های خود را شگفت زده کنید. برای تهیه این ژله به دو رنگ ژله نیاز دارید.

دستور تهیه:
ابتدا یک بسته پودر ژله را در یک لیوان آب جوش بریزید و هم بزنید تا حل شود. سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کرده و در جام‌های شیشه‌ای بریزید. به گونه‌ای که ۱/۳ هر جام با ژله پر شود. جام‌های شیشه‌ای را در یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود. پودر ژله دیگر را به همان ترتیب فوق آماده کرده و به آرامی روی ژله بسته در جام‌ها بریزید. روی دهانه‌ی جام‌ها را سلفون بکشید و دور آن را چسب بزنید. جام‌ها را برگردانید تا ژله رویی در سلفون بریزد، سپس آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا ژله‌ی رویی ببندد. پس از اینکه ژله رویی کاملا بسته شد، جام‌ها را برگردانید و سلفون را به آرامی از روی آن‌ها جدا کنید. به این ترتیب می‌توانید یک ژله ساده با سه لایه درست کنید که البته لایه میانی آن تهی است.

طرز تهیه ژله ساده + نمونه‌های تزیین


ژله یکی از دسر‌های مجلسی است که با استفاده از ورقه‌های ژلاتین یا پودر ژله درست شده و معمولا در پایان غذای اصلی سرو می‌شود. برای درست کردن ژله ساده نیاز به تجهیزات خاصی نیست و به راحتی با چند بسته پودر ژله و چند عدد جام شیشه‌ای می‌توان یکی از شیک‌ترین دسر‌ها را تهیه کرد. عکس‌های تزیین شده‌ ژله یکی از مواردی است که خانم‌های خانه دار با ایده گرفتن از آن‌ها می‌توانند بر زیبایی سفره خود افزوده و هنر خود را به تصویر بکشند. در ادامه چند نمونه تزیین ژله ساده برای جشن تولد ارائه شده که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.
طرز تهیه ژله ساده + نمونه‌های تزیین
ژله ساده برای جشن تولد کودک
طرز تهیه ژله ساده + نمونه‌های تزیین
ژله ساده برای جشن تولد کودک
طرز تهیه ژله ساده + نمونه‌های تزیین
ژله ساده برای جشن تولد کودک

شما چگونه یک ژله را تهیه و تزیین می‌کنید؟ تجربیات خود را در انتهای این صفحه در قسمت "ارسال نظر" با ما و سایر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط