درآمد ترکیه از گردشگری غذا به مرز 5 میلیارد دلار خواهد رسید


درآمد ترکیه از گردشگری غذا به مرز 5 میلیارد دلار خواهد رسید

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که میزان درآمد کشور از گردشگری غذا طی سال آینده به 5 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش جام نیوز، محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی با بیان اینکه ترکیه در حوزه گردشگری غذا از ظرفیت های بالایی برخوردار است، تصریح کرد: میزان درآمد کشورمان از فروش اتاق و غذا به گردشگران تا پایان سال جاری به ترتیب به 10 و 5 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهرهای غازی‌آنتپ و حتای در بخش گردشگری غذا از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» به فهرست «شهرهای خلاق» این سازمان اضافه شده‌اند، اظهار داشت: حوزه خورد و خوراک گردشگران به طور جدی در افزایش میزان درآمد گردشگری تاثیر داشته است.

او با ابراز اینکه میزان درآمد کشور از فروش غذا به گردشگران باید با میزان فروش اتاق به آن ها معادل باشد، بیان داشت: غذاهای هر منطقه ترکیه، طعم و عطر متفاوت خود را دارند و ما باید آن را به توریست ها معرفی کنیم.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بیش از 88 درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبک‌های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم‌ترین فاکتورهای سفر می‌دانند.

سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود، 30 درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.

یکی از فاکتورهای اصلی در درآمد اصلی ترکیه سرمایه گذاری خارجی و گردشگری است که علاوه بر سود سرشار، طی سال های گذشته صدمات جدی به این کشور وارد کرده است.

به طور واضح طی سال های اخیر در جریان کودتا، درگیری با روسیه و حملات تروریستی بخش توریستی این کشور متحمل خسارت های فراوانی شد.

در بخش سرمایه گذاری نیز چنانچه سرمایه گذاران با رویدادهایی نظیر اتفاقات فوق مواجه شوند با خارج کردن سرمایه خود اقتصاد ترکیه را با تلاطم مواجه می کنند.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید