میمون های مزاحم زندگی ساکنان دهلی نو را مختل کرده اند


میمون های مزاحم زندگی ساکنان دهلی نو را مختل کرده اند

حدود چهار هزار تا پنج هزار میمون در هر نقطه ای ازدهلی نو حتی در کاخ ریاست جمهوری حضور دارند و به راحتی وارد هر ساختمان و نقطه ای می شوند.

­

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، میمون ها مزاحم در دهلی پایتخت هند در موارد بسیاری زندگی ساکنان این شهر را مختل می کنند.، گروه های بزرگ میمون ها در دهلی نو پایتخت هند نه تنها زندگی ساکنان این شهر بلکه روند فعالیت در مراکز سیاسی عمده مانند مراکز دولتی را هم مختل کرده اند. این میمون ها در هر نقطه ای از شهر حتی در کاخ ریاست جمهوری حضور دارند و به راحتی وارد هر ساختمان و نقطه ای می شوند.تخمین زده می شود که حدود چهار هزار تا پنج هزار میمون در دهلی نو زندگی می کنند. این میمون ها نه تنها خطوط و سیم های انتقال برق دهلی را پاره می کنند بلکه در مواردی با شکستن شیشه های ساختمان های دولتی وارد این ساختمان می شوند و اسناد و مدارک دولتی را پاره می کنند.

راجینی شارما از ساکنان دهلی نو می گوید: در بسیاری از موارد این میمون ها مزاحم افرادی می شوند. میمون ها گاهی حتی اسناد و مدارکی را که افراد در دست دارند از آنها می گیرند و بعد این اسناد را پاره می کنند. آنها از در و دیوار خانه های مردم بالا می روند.برخی از ساکنان دهلی هم برای متفرق کردن میمون های مزاهم و دورکردن آنها از محل زندگی خودشان صدای حیوانی را در می آورند که میمون ها بطور طبیعی از صدای این حیوان می ترسند و به سرعت بعد از شنیدن این صدا از محل می گریزند اما البته این شیوه هم چندان موثر نیست چون میمون های مزاحم بعد از مدتی باز به محل برمی گردند.
پِریا سینگ یکی دیگر از ساکنان دهلی می گوید: اصلا نمی توان در محیط باز و در برابر چشمان این میمون ها غذا خورد. گاهی اتفاق افتاده که این میمون ها حتی تلفن های همراه مردم و هندزفری های آنها را هم می دزدند.


کارتیک ساتیانرایان فعال حقوق حیوانات می گوید مشکل میمون ها مزاحم در شهر دهلی نو زمانی حل خواهد شد که مردم یاد بگیرند که به آنها غذا ندهند. چون وقتی مردم به این میمون ها غذا می دهند آنها سردرگم می شوند و تصور می کنند همیشه می توانند غذای خودشان را از مردم بگیرند. اخیرا پارلمان هند هم موضوع میمون های مزاحم را در شهر دهلی نو بررسی کرد و به ساکنان این شهر توصیه کرد که از نگاه مستقیم به میمون ها خودداری کنند و زمانی که با یک میمون مادر و توله اش مواجه می شوند سعی کنند میان آنها فاصله ایجاد نکنند.مسئولان هند اخیرا چهل نفر از مربیان گرفتن و آموزش میمون ها را استخدام کرده اند تا با کمک آنها بتوانند میمون های دهلی نو را کنترل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت