مهمترین توصیه قرآن زندگی بر مبنای خردورزی است


مهمترین توصیه قرآن زندگی بر مبنای خردورزی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علم از مصادیق خردورزی است، گفت: مهم‌ترین توصیه قرآن و پیشوایان اسلام برای پیشگیری از ضلالت و انتخاب راه درست زندگی، خردورزی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در جلسه درس خارج فقه که در همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: مهم‌ترین توصیه قرآن و پیشوایان اسلام برای پیشگیری از ضلالت و انتخاب راه درست زندگی، خردورزی است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیروی از علم را از مصادیق خردورزی دانست و ادامه داد: اگر انسان می‌خواهد گمراه نشود نخستین رهنمود عقل برای پیشگیری از ضلالت پیروی از علم است، انسان تا زمانی که چیزی را نمی‌داند نباید از آن پیروی کند.


آیت‌الله ری‌شهری با استناد به آیات قرآن کریم بیان داشت: در قرآن کریم این مطلب با تعابیر گوناگونی بیان‌شده و از نگاه این کتاب آسمانی یکی از دلایل ضلالت مردم آن است که آنان بر اساس حدس و گمان و بدون آن‌که نسبت به چیزی علم داشته باشند از حدسیات تبعیت می‌کنند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید: اگر بخواهید به دنبال مردم بروید گمراه می‌شوید چراکه اکثر مردم نه بر اساس علم آگاهی بلکه بر اساس حدس و گمان عمل می‌کنند.


تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تأکید بر اینکه انسان تا زمانی که از چیزی علم پیدا نکرده نباید از آن تبعیت کند، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند: زمانی که چیزی نمی‌دانند می‌گویند، نیست درحالی‌که باید بگویند نمی‌دانم؛ اگر انسان‌ها بسیاری از مسائل را انکار نمی‌کردند و یا در آن‌ها توقف نداشتند گمراه نمی‌شدند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!