دعوا نمک تلویزیونه!


دعوا نمک تلویزیونه!

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) دعوا بهترین راه‌حل زمانی که دبیرستانی بودم، یک دبیرستان دخترانه نزدیک مدرسه ما بود. بچه‌های مدرسه همیشه دنبال راهی بودند که بعد از تعطیلی مدرسه بتوانند نظر دخترهای...


دعوا بهترین راه‌حل

زمانی که دبیرستانی بودم، یک دبیرستان دخترانه نزدیک مدرسه ما بود. بچه‌های مدرسه همیشه دنبال راهی بودند که بعد از تعطیلی مدرسه بتوانند نظر دخترهای دبیرستانی را جلب کنند. بعضی‌ها بعد از زنگ آخر سریع به دست‌شویی می‌رفتند و ژل کتیرایی که در کیفشان مخفی کرده بودند بیرون می‌آوردند و به موهایشان می‌زدند تا زلف‌هایشان مکُش مرگ ما شود، بعضی‌ها کتشان را می‌انداختند روی شانه‌هایشان تا تیریپ مردانه بردارند و توی دل برو شوند یا اگر کت نداشتند دست‌کم آستین‌هایشان را بالا می‌زدند، بعضی‌ها کفش نوک تیز ورنی می‌پوشیدند که آن زمان‌ها گران بود و هر‌کسی نمی‌توانست بخرد و مراقب بودند که توی مدرسه هم خاکی نشود تا در مسیر مدرسه به خانه حسابی بدرخشد.

اما هیچ کدام از این ترفندها به اندازه دعوا جواب نمی‌داد. هیچ پسری به اندازه بزن‌بهادرهای توی دعوا به چشم نمی‌آمد، پسرها هم این را فهمیده بودند و مترصد هر موقعیتی بودند تا نزدیک دبیرستان دخترانه دعوا راه بیندازند. اما دعوا که همین‌طوری و هردم‌بیلی راه نمی‌افتاد، باید کینه و غیظ و مشکلی از قبل در میان می‌بود. پس پسرها می‌نشستند فکر می‌کردند و به این نتیجه می‌رسیدند که چاره کار ایجاد دعوای ساختگی است. می‌رفتند توی خیابان و الکی دست به یقه می‌شدند و طبق توافق قبلی یکی حسابی کتک می‌خورد و هفته بعد نوبت کتک‌خور بود که بزن‌بهادر شود. این خاطره را تعریف کردم چون حکایت تلویزیون و بعضی از برنامه‌سازها شده حکایت دبیرستان پسرانه زمان ما. تلویزیون در به در مخاطب است و این وسط بعضی برنامه‌سازها به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ چیز بیشتر از دعوا مخاطب را جذب نمی‌کند. منظورم ماجرا دعوای آرش ظلی‌پور و مسعود فراستی است که حالا معلوم شده با قصد و غرض قبلی و طراحی شده بوده است.

برنامه‌ریزی برای دعوا با فراستی

هفته قبل لحن و صحبت‌های تند آرش ظلی‌پور خطاب به مسعود فراستی در برنامه «من و شما» باعث شد تا فراستی برنامه را ترک کند و این ماجرا به صدر اخبار آمد. خیلی‌ از مردم و بازیگران از پشت فراستی درآمدند و رفتار ظلی‌پور را سرزنش کردند و خیلی‌ها گفتند فراستی که خودش منتقد بی‌ادبی است حالا چرا از بی‌ادبی یک مجری این‌قدر ناراحت شده است. ماجرا تا جایی بالا گرفت که حتی یک نماینده مجلس هم درباره رفتار ظلی‌پور انتقاد کرد و پشت‌بند آن، مجری جنجالی از کار تعلیق شد. حالا خبرهای تکمیلی حکایت از این دارد که بعد از بررسی‌های سازمان صدا و سیما برای ریشه‌یابی دقیق ماجرا، مشخص شده که تهیه‌کننده برنامه «هادی قندی» مقصر اول این اتفاق است و با هدفی از قبل طراحی شده برنامه را به این سمت پیش برده است. با فاش شدن این پشت پرده، قندی از کار برکنار شد و حتی برنامه دیگری که قرار بود برای سیمای استان فارس بسازد هم لغو شد.

سیاست‌های تلویزیون مقصر اصلی

﷯اگر قبلا رفتار بد مجری‌های تلویزیون با مهمانانشان را در شبکه‌های مختلف تلویزیون ندیده بودم، مثل صدا و سیما می‌گفتم مقصر اصلی تهیه‌کننده برنامه بوده است. ولی ماجرای ظلی‌پور تنها مورد از برخورد بی‌ادبانه با مهمان‌های سیما نیست، قبل از او علی ضیا با مهمان‌های زیادی بد صحبت کرده و دلخورشان کرده است، مهران مدیری مردم و سلبریتی‌ها را در برنامه دورهمی با خاک یکسان کرده، حمید گودرزی، محمدرضا گلزار یا آن مجری برنامه آشپزی نمونه‌های دیگری هستند که با شرکت‌کنندگان مسابقه‌شان با تندی سخن گفته‌اند. این یعنی صدا و سیما چراغ سبزی نشان داده است درباره اینکه برنامه‌‌سازها به هر قیمتی که شده است برنامه‌شان را جذاب کنند تا شاید عقب‌افتادگی تلویزیون از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی جبران شود. این وسط چه راهی بهتر از دعوا راه انداختن، دعوا از گذشته بهترین راه‌حل بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم