خارج شدن شهرستان «خرامه» از بن‌بست


خارج شدن شهرستان «خرامه» از بن‌بست

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اجرایی شدن 2 محور اصلی و ترانزیت در شرق شیراز، خارج شدن شهرستان خرامه از بن‌بست مواصلاتی و کاهش 120 کیلومتری فاصله زمینی بندرعباس و مرکز کشور(اصفهان) را از تأثیرات مهم این اقدام عمرانی دانست.

به گزارش ایسنا، «فیروز تکاور»، پنج‌شنبه 22 آذر در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان خرامه گفت: یکی از این محورها مسیر در حال احداث «خاوران – سروستان – خرامه – ارسنجان – سعادت‌شهر» بطول 85 کیلومتر است.

او گفت: بالغ بر 55 کیلومتر از این محور زیرسازی شده و در حال بهره‌برداری است و 3 کیلومتر باقی‌مانده از خرامه تا ارسنجان نیز مطالعاتش انجام شده و آماده مناقصه است.

تکاور افزود: این محور به شهرستان‌های لار و جهرم و استان هرمزگان منتهی می‌شود و به نوعی کمربندی شرقی شیراز را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد که تکمیل این محور فاصله مرکز کشور تا بندرعباس را 120 کیلومتر کاهش خواهد.

او با بیان این‌که اجرای این محور شهرستان‌های خرامه، خاوران، سروستان و سعادت‌شهر را در مسیر توسعه قرار می‌دهد، گفت: محور اثرگذار دیگری که در شهرستان خرامه اجرایی شده، مسیر اتصال خرامه به نی‌ریز است که یک میانبر به سمت سیرجان و کرمان محسوب می‌شود.

تکاور خاطرنشان کرد: 40 کیلومتر این محور از خرامه به سمت نیریز با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان امسال آماده بهره‌برداری باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس یادآور شد: بخشی از راه‌های روستایی شهرستان خرامه نیز که پیش از این زیرسازی و آسفالت شده به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگری نیز در دست اقدام و شماری در دست مطالعه و بررسی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !