ارائه خدمات درمانی رایگان به اهل قلم


ارائه خدمات درمانی رایگان به اهل قلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به کاشان از بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان دیدار کرد و تفاهم‌نامه‌ای بین موسسه خانه کتاب و این بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به اهل قلم منعقد شد.

ارائه خدمات درمانی رایگان به اهل قلم ارائه خدمات درمانی رایگان به اهل قلم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از کاشان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به کاشان از بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان دیدار کرد و تفاهم‌نامه‌ای بین موسسه خانه کتاب و این بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به اهل قلم منعقد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: بیمارستان آیت‌الله یثربی از بیمارستان‌های تخصصی و بسیار مجهز در حوزه درمانی در بخش‌های مختلف و دارای ابزارهای پیشرفته درمانی است. در این تفاهم‌نامه قرار شده خدماتی به اهالی قلم که دچار بیماری‌های خاص هستند ارائه شود چنین فرصتی با این نگاه که این بیمارستان کار پیشگامی را برای این حرکت انجام داده قابل تقدیر است از سویی دیگر به نظر می‌آید این الگو را در فضاهای مختلفی به عنوان یک نگاه پیش روانه گسترش دهیم.
ارائه خدمات درمانی رایگان به اهل قلم
سیدعباس صالحی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر سهم زیادی در فضای هویت ایرانی دارند، گفت: چنین خدماتی کمک می‌کند که ما یک زندگی تعاملی با نگاه بهتر داشته باشیم. این حرکت‌ها سبب گسترش دامنه اجزای این قضیه را فراهم کند و امیدواریم در سایر بیمارستان‌ها هم بتوانیم این فضا را گسترش دهیم.

نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز درباره این تفاهم‌نامه توضیح داد: با توجه به اینکه بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان اولین بیمارستان دوستدار کتاب شناخته شده و فعالیت‌هایی را در زمینه توسعه کتابخوانی انجام داده است و فضای فرهنگی خوبی دارد و در جشنواره مروجان کتابخوانی هم تقدیر شده است و با توجه به خدماتی که به بیماران سرطانی و کلیوی و .. ارائه می‌دهند که بخشی از این خدمات با کمک خیرین ارائه می‌شود با موافقت ریاست بیمارستان تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم تا این خدمات به صورت رایگان به اهل قلم عضو موسسه خانه کتاب ارائه شود.

وی افزود: با این تفاهم‌نامه اهل قلم می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از خانه کتاب از خدمات این بیمارستان اعم از شیمی‌درمانی، رادیوگرافی و... به صورت رایگان برخوردار شوند. و هزینه اقامت بیمار به همراه یه نفر همراه تامین خواهد شد.

به گفته حسینی‌پور، درعوض موسسه خانه کتاب نیز در تجهیز کتابخانه‌های این بیمارستان و برگزاری نمایشگاه‌های کاریکاتور، مفاخر ادبی و ... با این بیمارستان همکاری خواهد داشت.
ارائه خدمات درمانی رایگان به اهل قلم
رضا نعناع‌کار، مدیرعامل بیمارستان نیز در این دیدار به فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: ازکتاب‌هایی که در دستور کار داریم جمع‌آوری تاریخچه پزشکی در کاشان است. همچنین شروع کردیم به جمع‌آوری کتابی درباره تجربیات کارهای فرهنگی و دیدگاه مردم و مسئولان در بیمارستان.

وی افزود: همچنین کتاب‌هایی با عنوان مایو کلینیک را که شامل تجربه‌های مدیریتی بود، فصل به فصل بررسی کردیم و دیدیم کارهای بسیاری که ما داریم انجام می‌دهیم در این کتاب هم وجود دارد و تکثیر این کار می‌تواند کمک بزرگی به بهبود روند فعالیت در بیمارستان‌ها باشد.

وی تاسیس کتابخانه در بخش‌های مختلف بیمارستان و ایجاد کافه کتاب و برگزاری جلسات متعدد کتابخوانی در بیمارستان و درس‌گفتارهای مدیریتی از کتاب مایو کلنیک را از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه کتابخوانی در این بیمارستان برشمرد.

نعناع‌کار در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه کودک اشاره کرد و گفت: برای بچه‌ها نیز بازی‌خانه و میزهایی با ارتفاع کم برای بچه‌ها تدارک دیده‌ایم همچنین در بخش شیمی درمانی و رادیوگرافی نیز کتاب کودک ارائه کرده‌ایم. همچنین توزیع روزانه روزنامه در اتاق‌های بیماران انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته