اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1


اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1

آئودی A1 همیشه یکی از ستاره‌های پرفروغ دنیای سوپرمینی های لوکس بوده و همراه با مینی بریتانیا یک پله بالاتر از خودروهایی همچون DS 3 و فورد فیستا Vignale قرار گرفته است. در واقع از سال 2011 تاکنون شاهد فروش 800 هزار دستگاه از این خودرو بوده‌ایم و حالا نیز نسل جدید A1 تلاش دارد... The post اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1 appeared first on...

آئودی A1 همیشه یکی از ستاره‌های پرفروغ دنیای سوپرمینی های لوکس بوده و همراه با مینی بریتانیا یک پله بالاتر از خودروهایی همچون DS 3 و فورد فیستا Vignale قرار گرفته است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
در واقع از سال 2011 تاکنون شاهد فروش 800 هزار دستگاه از این خودرو بوده‌ایم و حالا نیز نسل جدید A1 تلاش دارد رقیب پرسابقه و بریتانیایی خود را کنار بزند.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
کاملاً جدید برای آئودی واقعاً کاملاً جدید معنی می‌دهد! نسل پیشین A1 از بخش‌های فنی فولکس‌واگن پولو استفاده کرده بود اما دومین نسل دارای جدیدترین پلتفرم همان خودرو است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
طراحان ادعا می‌کنند نسل جدید این خودرو از موتور اسپورت الهام گرفته و برخی شاخصه‌های طراحی آن برگرفته از خودروهای افسانه‌ای اسپورت کواترو هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اورهنگ های کوتاه، قوس‌های چرخ ویژه، ستون‌های C زاویه‌دار و قدرتمند و فواصل هوشمندانه‌ی بین کاپوت اشاره کرد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
اما آن چیزی که واقعاً اهمیت دارد این است که A1 جدید کم ارتفاع‌تر، طویل‌تر و پهن‌تر از نسل پیشین است. فعلاً این خودرو با طراحی 5 درب عرضه می‌شود. کابین نیز فرسنگ‌ها با نسل پیشین فاصله دارد. همانند مدل‌های A6 و A8 جدید، سطوح افقی زیادی در کابین وجود دارند که باعث می‌شوند این بخش پهن‌تر و جادارتر از آنچه هست به چشم آید. داشبورد نیز از موتور اسپورت الهام گرفته و به سمت راننده متمایل شده است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
یک صفحه‌نمایش بزرگ 8.8 اینچی به‌صورت استاندارد در داشبورد وجود داشته اما می‌توان به‌صورت سفارشی نسخه 10.1 اینچی را انتخاب کرد. همچنین دکمه‌های فیزیکی برای سیستم تهویه مطبوع وجود داشته که وضعیت راحت‌تری برای کاربر فراهم می‌آورند. روش‌های زیادی برای شخصی‌سازی مواردی همچون تریم اطراف ورودی‌های هوا، اهرم تعویض دنده و دستگیره درب‌ها وجود داشته و حس جالبی را به کابین تزریق می‌کنند.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
البته همه‌ی این موارد به‌صورت آپشن در دسترس بوده و اگر شما تصمیم بگیرید به موارد پایه وفادار باقی بمانید تنها با پلاستیک‌های ارزان‌قیمت طرف خواهید شد. سطح خراش پذیر نیز روی درب‌ها را پوشانده و تنها لایه‌ی کوچکی از پلاستیک نرم در بالای داشبورد به چشم می‌خورد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
حداقل لیست تجهیزات موجود در خودرو مناسب و رضایت‌بخش است. مدل پایه‌ی SE از چراغ‌های جلو و عقب LED، رینگ‌های 15 اینچی و کیت تجهیزات ایمنی همچون تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، محدود کننده سرعت و هشدار خروج از مسیر سود می‌برد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
مدل حاضر در تست از نوع اسپورت بوده و علاوه بر تجهیزات قبلی از رینگ‌ها و صندلی‌های اسپورت برخوردار است. در تریم S Line هم بدنه‌ای با شاخصه‌های اسپورت تر و سیستم تعلیق سفت‌تر به چشم می‌خورد. در بالاترین سطح نسخه‌ی S Line استایل ادیشن قرار دارد که از تریم برنزی برای رینگ‌ها و لوگوی آئودی بهره برده و مدل سفارشی S Line کنتراست ادیشن هم دارای رنگ متالیک و تریم مشکی رینگ‌ها و نشان‌های تیره می‌باشد.


دامپرهای قابل تنظیم و کالیپرهای ترمز قرمز نیز در نسخه‌ی S Line کامپتیشن وجود دارند اما خب این‌ها برای قوی‌ترین پیشرانه رزرو شده‌اند. صحبت از قلب‌های تپنده شد و باید گفت A1 جدید در ابتدا تنها با نسخه‌ی 30 TSFI عرضه می‌شود و دارای گیربکس‌های دستی و اتوماتیک می‌باشد. مدل یاد شده جدید بوده و از پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی 114 اسبی برخوردار است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
در ماه فوریه مدل 25 TFSI ارائه می‌شود که در دل آن پیشرانه 1 لیتری توربوی 94 اسبی وجود دارد. همچنین مدل 35 TFSI نیز با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوی مجهز به سیستم غیرفعال سازی سیلندرها عرضه خواهد شد. در ماه مارس نیز مدل 1.5 لیتری توربو با گیربکس اتوماتیک در دسترس خواهد بود. حداقل برای الآن هم پیشرانه‌ی 2 لیتری 197 اسبی در دل نسخه‌ی 40 TFSI خواهد تپید و اسپورت ترین مدل A1 خواهد بود. هرچه به پایان سال آینده نزدیک شویم نسخه‌ی اتوماتیک مدل 1 لیتری ظاهر خواهد شد و پیشرانه دیزلی هم در دسترس نخواهد بود. انتظار می‌رود مدل داغ‌تر S1 هم عرضه شود.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
مدل 30 TFSI را نمی‌توان سریع دانست. شتاب این خودرو 9.5 ثانیه بوده که خیلی بد نیست اما کندتر از واقعیت حس می‌شود. به لطف قوانین آلایندگی جدید و نیاز به مصرف سوخت کمتر، نسبت‌های گیربکس این خودرو کاملاً طولانی در نظر گرفته شده است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
گیربکس نیز خاص محصولات فولکس‌واگن است. این گیربکس کمی کند و نرم‌تر حس می‌شود اما سایر موارد همچون فرمان توازن وزنی خوبی دارند. کنترل تکان‌های بدنه نیز خوب بوده بنابراین ورود به پیچ‌ها با A1 عملی لذت‌بخش خواهد بود. آرامش خودرو در بزرگراه‌ها عالی بوده و تقریباً صدایی از پیشرانه به گوش نمی‌رسد. سواری خودرو با رینگ‌های 17 اینچی هم فوق‌العاده است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
ما همچنین مدل مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو را تست کردیم. این پیشرانه فوق‌العاده نرم بوده و 34 اسب بخار قدرت و 50 نیوتون متر گشتاور اضافه‌ی آن باعث شده قلبی مشتاق و تیز را شاهد باشیم.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
اما پیشرانه‌ای که چندان جلب نظر نمی‌کند نسخه‌ی 2 لیتری 197 اسبی است که در زمان شتاب گیری سست نشان داده و از گیربکس 6 سرعته قدیمی آئودی استفاده می‌کند که نسبت‌های مناسبی ندارد. سیستم تعلیق سفت‌تر هم باعث شده خودرو در دست اندازها ناراحت باشد. در کابین هم صدای پیشرانه به گوش می‌رسد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
آئودی A1 قطعاً در نسخه‌های پایه‌تر عملکرد بهتری دارد اما اگرچه مدل‌های مجهزتر دارای تجهیزات و کابین خوبی هستند اما باید این حقیقت را پذیرفت که مینی سواری هیجان‌انگیزتر و لذت‌بخش‌تری دارد. همچنین 75 درصد از قطعات فنی آئودی A1 با فولکس پولو مشترک بوده است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید آئودی A1
نسل جدید آئودی A1 خودرویی جادارتر بوده و سواری هیجان‌انگیزتری دارد مخصوصاً اگر مدل اسپورت آن را نادیده بگیرید! مشکل این است که مینی هنوز هم رانندگی درگیر کننده تری داشته و از طرف دیگر هم فولکس‌واگن پولو که وجه اشتراک زیادی با A1 دارد از این خودرو کاملاً ارزان‌تر می‌باشد.

مشخصات آئودی A1 Sportback 30 TFSI Sport

قیمت: 20010 پوند پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 114 اسب بخار/200 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 9.5 ثانیه حداکثر سرعت: 202 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...