همه چیز درباره اجازه کار در ترکیه


برای اینکه در ترکیه مشغول به کار شوید ابتدا باید اجازه کار (چالیشما ایزین) بگیرید. اجازه کار در ترکیه هزینه ها و مراحلی دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

برای اینکه در ترکیه مشغول به کار شوید ابتدا باید اجازه کار (چالیشما ایزین) بگیرید. اجازه کار در ترکیه هزینه‌ها و مراحلی دارد که در این مطلب به آن می‌‌پردازیم.

قبل از اقدام برای دریافت اجازه کار بدانید

ابتدا باید اقامت توریستی (کیملیک) بگیرید. در مطلب انواع روش‌های اقامت یا مهاجرت به ترکیه بیشتر بخوانید. بهتر است در 6 ماه اول اقامت خود برای دریافت اجازه کار اقدام کنید. بهتر است به زبان ترکی تسلط داشته باشید و با توجه به تخصص خود دنبال کار بگردید. در فرآیند دریافت چالیشما ایزین باید مراقب باشید فریب کلاهبرداران را نخورید.

همه چیز درباره اجازه کار در ترکیه

مراحل دریافت اجازه کار در ترکیه

ابتدا کارفرمایی قابل اعتماد پیدا کنید و تمام مراحل چالیشما ایزین را به او بسپارید. هزینه چالیشما ایزین (630 لیر) را بای خودتان به حساب اداره کار ترکیه واریز کنید. فرآیند دریافت اجازه کار حدود 3 ماه به طول می‌‌انجامد.

*با دریافت چالیشما ایزین نیازی به اقامت توریستی نخواهید داشت. کافیست هر سال چالیشما ایزین خود را تمدید کنید. بعد از 5 سال تمدید مجدد، می‌توانید برای اقامت دائم و شهروندی ترکیه درخواست بدهید.

همه چیز درباره اجازه کار در ترکیه

شرایط بیمه بعد از دریافت اجازه کار

به محض دریافت اجازه کار بیمه خواهید شد. این بیمه SSK نام دارد و معتبرترین بیمه دولتی ترکیه به شمار می‌رود. حق بیمه شما توسط کارفرما پرداخت می‌شود و از حقوق شما چیزی کسر نخواهد شد. این بیمه زمان بازنشستگی را هم شامل می‌‌شود.

توجه داشته باشید که هیچ شرکت، دفتر یا فردی نمی‌تواند برای شما چالیشما ایزین بگیرید و این کار حتما باید از طریق یک کارفرما انجام شود.


1397/09/24 | کد مطلب: 4319
برچسب‌ها: ترکیه
همه چیز درباره اجازه کار در ترکیه
همه چیز درباره اجازه کار در ترکیه سیما رفیعی
همه چیز درباره اجازه کار در ترکیه

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا