امام حسن عسکری(ع) در کمک به مردم یگانه روزگار بود


امام حسن عسکری(ع) در کمک به مردم یگانه روزگار بود

گروه معارف - استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) بسان اجداد بزرگوارش در بخشندگی و کمک به مردم یگانه روزگار بود، گفت: امام یازدهم شیعیان آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستوده‌اند بلکه دشمنانِ کینه‌ورز و سرسخت، به مدح و ستایش او پرداخته‌اند.

امام حسن عسکری(ع) در کمک به مردم یگانه روزگار بود

حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی خویی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) بسان اجداد بزرگوارش در بخشندگی و کمک به مردم یگانه روزگار بود، گفت: امام یازدهم شیعیان آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستوده‌اند بلکه دشمنانِ کینه‌ورز و سرسخت، به مدح و ستایش او پرداخته‌اند.
وی تفسیر قرآن را مورد توجه امام حسن عسکری(ع) دانست و بیان کرد: تفسیر قرآن از جمله زمینه‌هایی است که مورد توجه ویژه امام حسن عسکری(ع) بوده است تا بدانجا که یک متن مفصل در تفسیر قرآن که در شمار کهن‌ترین آثار میراث تفسیری امامیه است به ایشان منسوب شده است.
حجت‌الاسلام قاسمی خویی، از صفای باطن امام یازدهم شیعیان گفت و ادامه داد: صفای باطن امام عسکری(ع)، صداقت کلامش و دستان پر محبتش، به قلبها گرمی می‌بخشید و نیروی پایداری و مقاومت می‌داد.
استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، یادآور شد: امام عسکری(ع) به نماز اوّل وقت بسیار اهتمام می‌ورزید و نماز را بزرگ می‌داشت.
وی با اشاره به فرموده امام حسن عسکری(ع) افزود: ایشان می فرمایند: یکی از درهای بهشت، «بابُ المعروف» است. از آن در کسی داخل بهشت نمی‌شود مگر اینکه در دنیا کارهای نیک انجام داده و به مردم کمک و خدمت نماید.
حجت‌الاسلام قاسمی خویی، ضمن بازگو نمودن فضایل اخلاقی امام یازدهم(ع) تاکید کرد: فضایل اخلاقی و کمالات معنوی امام حسن عسگری(ع) موجب شده بود که نه تنها شیعیان و پیروان آن حضرت، بلکه عامه مسلمانان و حتی دشمنان نیز بر عظمت و بزرگواری آنحضرت اعتراف کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس