ساز و کار مالی، اروپا را از آمریکا مستقل می کند


ساز و کار مالی، اروپا را از آمریکا مستقل می کند

بهشتی پور ساز و کار بانکی و مالی اروپا را راهی برای تبادلات اقتصادی ایران با جهان دانست و گفت: این یک فرصت برای استقلال اروپا از آمریکاست.


«حسن بهشتی پور» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در مورد تاثیر ساز و کار مالی و بانکی اروپا بر ایران گفت: این کانال می تواند راهی برای تبادلات اقتصادی ایران با جهان باز کند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان این مطلب که هنوز تحکل خاصی در این ساز و کار رخ نداده، افزود: قرار شده که اوایل ژانویه ۲۰۱۹ این طرح اروپا نهایی شود که هنوز خبر خاصی در این مورد منتشر نشده است.

وی با تاکید بر این نکته که اگر این کانال ویژه اروپا اجرایی شود راهی برای تبادلات اقتصادی ایران با جهان باز می شود، خاطرنشان کرد: حتی اگر این راه یک راه باریک باشد بهتر از این است که هیچ اتفاقی در این مسیر نیافتد.

بهشتی پور تاثیر مثبت اجرای این ساز و کار ویژه مالی و بانکی میان ایران و اروپا را اراده مثبت کشورهای اتحادیه برای ایجاد این راه حل به منظور حفظ برجام عنوان کرد و تصریح کرد: اگر این اقدام اجرایی شود نشان از تمایل اروپا برای استقلال از آمریکا دارد.

وی در پایان یادآور شد: باید این ساز و کار نهایی شود تا بتوان تاثیرات مثبت اقتصادی و سیاسی آن را به صورت روشنتری بررسی کرد./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا