ائتلاف آمریکایی یک مسجد به عنوان مقر فرماندهی داعش در سوریه را تخریب کرد


ائتلاف آمریکایی یک مسجد به عنوان مقر فرماندهی داعش در سوریه را تخریب کرد

ائتلاف ضد داعش تحت امر آمریکا مسجدی را در شهرک هجین منهدم و این گونه ادعا کرده که داعش از آن به عنوان مرکز فرماندهی خود استفاده می‌کرده است.

به گزارش شفاف، شهرک هجین آخرین شهرک تحت کنترل داعش در شرق رود فرات است که نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری یگان‌های مدافع خلق کرد (مورد حمایت آمریکا) بر آن تسلط یافتند. این نیروها از ماه‌ها پیش برای بیرون راندن عناصر داعش از این منطقه عملیاتی را شروع کرده‌ و اخیرا تحت حمایت هوایی ائتلاف آمریکایی عملیات خود را در این منطقه بیشتر کرده‌اند.

ائتلاف آمریکایی ضد داعش مدعی شده است، ۱۶ فرد مجهز به سلاح که از اعضای داعش بودند از این مسجد به عنوان پایگاهی برای انجام حملات و کنترل اوضاع استفاده می‌کردند.

طبق گزارش اسکای نیوز عربی، ارتش آمریکا در بیانیه خود این گونه ادعا کرده، تروریست‌هایی که در این حمله کشته شدند تهدیدی قریب‌الوقوع بودند.

لیلوی عبدالله، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه در استان دیر الزور اظهار کرد، ائتلاف در آستانه خارج کردن کامل شهرک هجین از سیطره تروریست‌هاست.

روزهای پایانی داعش در سوریه نزدیک است

کلنل شون رایان، سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز درباره عملیات در شرق سوریه گفت: داعش در آخرین منطقه محاصره شده تحت کنترل خود در شرق سوریه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و نیروهای سوری مورد حمایت آمریکا در آستانه تسلط کامل بر شهرک هجین هستند.

رایان افزود، داعش همچنان یک تهدید است و نیروهای داعش در حال بازیابی صفوف خود هستند و بمب‌هایی را در جهت کند کردن روند پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه کار می‌گذارند اما روزهای پایانی داعش در نزدیکی مرزهای عراق نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. البته داعش هنوز هم قدرت انجام حملات برنامه‌ریزی شده را دارد و جنگ پایان نیافته است.

در این راستا دیده بان حقوق بشر سوریه (مورد حمایت مخالفان سوری) که دفترش در لندن است، تاکید کرد، نیروهای مورد حمایت آمریکا همچنان در حال پاکسازی منطقه هجین و تحکیم و تقویت مواضع خود در میانه تداوم درگیری‌ها در مناطق حومه در شرق شهرک هجین هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه از دهم سپتامبر در حال بازپس گیری این منطقه هستند. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از آن زمان تاکنون ۹۳۲ عضو داعش، ۵۴۵ عضو نیروهای دموکراتیک سوریه و ده‌ها غیرنظامی در این منطقه کشته شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن