هر درصد سوختگی پنج میلیون تومان هزینه دارد


هر درصد سوختگی پنج میلیون تومان هزینه دارد

ایازی گفت: هزینه‌های مربوط به سوختگی بسیار بالاست به طوری که هر درصد از سوختگی پنج میلیون تومان هزینه دربر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمدهادی ایازی» در نشست خبری روز پیشگیری از سوختگی گفت: کودکان، نوجوانان و سالمندان دو گروهی هستند که بیشتر در معرض سوختگی هستند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه کودکان و نوجوانان به سبب تحرک زیاد و سالمندان نیز به سبب عدم تحرک در صورت بروز حوادث و آتش سوزی آسیب بیشتری را می بینند.

ایازی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی نقش ارزنده ای در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال دارند، گفت: نقش رسانه ها نیز در کاهش آمار حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال بی بدیل است و رسانه ها باید هشدارهای لازم را در این خصوص از هم اکنون به خانواده ها بدهند.

وی افزود: هم اکنون نیز دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش، شهرداری ها و آتش نشانی اقدامات خوبی را در حوزه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال داشته اند.

ایازی با بیان اینکه سوختگی فقط مربوط به حریق نیست، خاطرنشان کرد: سوختگی الکتریکی و برق گرفتگی منجر به قطع عضو می شود که آمار سالانه آن حدود 1300 نفر می باشد و با اقدامات پیشگیرانه می توان در این خصوص کاهش قابل ملاحظه ای در آمار آن داشت.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کمیته ملی پیشگیری از سوختگی پیشنهاد داده تا روز یکم دی ماه به عنوان روز ملی پیشگیری از سوختگی توسط شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شود تا بتوانیم در این راستا فرهنگ سازی مناسبی را در جامعه داشته باشیم.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت