مهدوی‌کیا: برانکو غرور را به پرسپولیس بازگرداند


مهدوی‌کیا: برانکو غرور را به پرسپولیس بازگرداند

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس گفت: برانکو ایوانکوویچ پس از سال‌ها غرور را به پرسپولیس بازگرداند.

مهدوی‌کیا: برانکو غرور را به پرسپولیس بازگرداند

به گزارش ایران اکونومیست؛ مهدی مهدوی‌کیا که امروز در تمرین پرسپولیس حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قول داده بودم در سفر بعد به ایران، حتما در کنار بازیکنان پرسپولیس قرار بگیرم. انصافا شرایط بسیار دشواری را در نیم فصل نخست پشت سر گذاشتند و توانستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند.
وی افزود: پرسپولیس با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالات به این موفقیت بزرگ رسید و در حال حاضر هم در میان مدعیان بسیار جدی قهرمانی است. باید به تمام اعضای خانواده پرسپولیس تبریک بگویم.
کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص هجمه هایی که علیه این تیم راه افتاده است گفت: اشتباهات داوری در تمام کشور های دنیا وجود دارد اما در کشور های دیگر از تکنولوژی استفاده می کنند تا اشتباهات را کاهش دهند. مطمئن باشید اشتباه فقط برای پرسپولیس نبوده و سایر تیم ها هم با این مساله روبه رو شده اند.
وی در خصوص شکاف ایجاد شده میان سرمربی تیم ملی و هواداران پرسپولیس اظهار داشت: همه ما ایرانی هستیم و حمایت از تیم ملی وظیفه تک تک ما است. همیشه یکی از حامیان جدی تیم ملی بودم و بهتر است برای حل اختلاف جلسات مشترک برگزار شود. امیدوارم تیم ملی در جام ملت های آسیا قهرمان شود و انتظار همه را برآورده کند.
مهدوی‌کیا در خصوص اظهارات خود که برانکو را بهترین مربی خارجی فوتبال ایران معرفی کرده است تصریح کرد: این صحبت من برای حاشیه‌سازی نبود. الان هم با قاطعیت می‌گویم او از نظر عملکرد بهترین مربی خارجی فوتبال ایران بوده است. او با تیم ملی در بازی های آسیایی، جام ملت‌ها، جام جهانی و با پرسپولیس عملکردی فوق‌العاده داشته و از نظر کارنامه بسیار موفق است. با توجه به این عملکرد بازهم تکرار می‌کنم او بهترین مربی خارجی فوتبال ایران است.
وی اظهار داشت: متاسفانه حاشیه های زیادی در فوتبال ایران است. ثابت کرده‌ام هر جایی لازم بوده حامی تیم ملی و پرسپولیس بوده‌ام. پرسپولیس از زمان کودکی عشق من بوده و با برانکو هم خاطرات بی نظیری دارم.
وی افزود: برانکو پس از سال‌ها موفق شد غرور را به پرسپولیس بازگرداند و بازهم تکرار می‌کنم او از نظر عملکرد، مربی بسیار موفقی بوده است.
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در خصوص تاثیر حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی در لژیونر شدن بازیکنان گفت: این موضوع زیاد به تیم ملی مربوط نمی‌شود و به فوتبال پایه و پرورش بازیکنان مرتبط می‌شود. در اوایل حضورم در آلمان حدود 14 بازیکن ایرانی در بوندس‌لیگا فعالیت می‌کردند اما امروز یک بازیکن ایرانی هم در آنجا حضور ندارد و به جای ما بازیکنانی ژاپنی و کره‌ای آمدند. دلیل این اتفاق سرمایه‌گذاری آنها روی فوتبال پایه است.
بازیکن اسبق تیم هامبورگ آلمان گفت: این بازیکنان 2 بار راهی جام جهانی شدند و باید از این ویترین بزرگ بهتر استفاده می‌کردند. اگر امروز جهانبخش را در انگلیس داریم به خاطر حضور موفق در لیگ هلند است و ارتباطی به فوتبال ایران ندارد.
وی افزود: خوشبختانه شرایط تیم‌های پایه در بخش ملی کمی بهتر شده اما ای کاش کمی از هزینه‌های تیم بزرگسالان را به پایه‌ها بدهیم.
مهدوی‌کیا در خصوص شانس ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت: تیم ما همیشه یکی از مدعیان جدی قهرمانی بوده اما گاهی با بدشانسی روبه رو شدیم و نتوانستیم به قهرمانی برسیم. نسل فعلی تیم ملی فوتبال ایران باید در جام ملت‌های آسیا با قهرمانی نشان دهند که واقعا تیم نخست آسیا هستند. حریفان بسیا مقتدری در این رقابت‌ها داریم و اصلا کار راحتی در پیش نیست. دوبار حسرت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و شکست در نیمه نهایی را خوردم.
وی در خصوص حضورش همراه با مربیان تیم های پایه هامبورگ در تمرین امروز پرسپولیس گفت: برای بهبود شرایط آکادمی شخصی خود سعی کردم مربیان خوب اروپایی را به ایران بیاورم و چند روز دیگر در بخش پایه با حضور مربی دوم تیم هامبورگ کلاسی را برگزار خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در