فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز


فینگر فود غذاهای لقمه ای از خانواده فست فود هستند که بیشتر برای مجالس و جشن تولدها کاربرد دارد که گروه وبسایت ناز وب در این بخش فینگر فود/ پیراشکی کالباس به شکل گل رز را برای شما آموزش می دهیم دستور تهیه این نوع پیراشکی بسیار  آسان و سریع می باشد با ما همراه باشید و از این بخش جدید نهایت لذت را ببرید. Finger Foods is a dill of the fast food...

فینگر فود غذاهای لقمه ای از خانواده فست فود هستند که بیشتر برای مجالس و جشن تولدها کاربرد دارد که گروه وبسایت ناز وب در این بخش فینگر فود/ پیراشکی کالباس به شکل گل رز را برای شما آموزش می دهیم دستور تهیه این نوع پیراشکی بسیار آسان و سریع می باشد با ما همراه باشید و از این بخش جدید نهایت لذت را ببرید.

Finger Foods is a dill of the fast food family, which is most commonly used for parties and birthdays. The Cute Web Site Group in this section will train you to make roasted sausage /

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

پیراشکی چیست؟

پیراشکی (به روسی: пирожки (pirozhki)) نامی عمومی برای غذاهای پخته یا سرخ‌شده‌ای است که با مواد متنوعی پر شده‌اند. و در خانواده فینگر فود جای می گیرد!!

این مواد متنوع میتواند از انواع مواد پیتزا تا حتی پنیر صبحانه نیز باشد. این واژه در اصل اسلاوی است. خمیر پیراشکی میتواند انواع خمیر ها باشد مثل خمیر پیتزا یا حتی خمیر نان بربری.

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

آماده سازی: 2 ساعت
مدت انتظار: 30 دقیقه
مجموعاً: 2 ساعت و 30 دقیقه

مواد اولیه برای 6 نفر :

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

فلفل دلمه ای به میزان لازم
ژامبون به میزان لازم
خیار شور به میزان لازم
شکر 1قاشق غذاخوری
روغن مایع 1چهارم لیوان
نمک نصف قاشق چایخوری
خمیر مایه 1قاشق غذاخوری (پودر)
شیر نصف لیوان
بیکینگ پودر 1قاشق غذاخوری
ماست نصف لیوان
آرد 2ونیم لیوان
گوجه فرنگی به میزان لازم

طرز تهیه :

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

جهت تهیه پیراشکی کالباس در ابتدای کار آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و 2 بار الک کنید تا هواخورده و سبک شوند.ماست و شیر و روغن را مخلوط کرده و با همزن خوب بزنید تا یکنواخت شوند.

شیر را بجوشانید و اجازه دهید کاملا ولرم شود و بعد پودر خمیر مایه را با آن مخلوط کرده و 15دقیقه در جای گرم قرار دهید تا عمل بیاید.سپس آن را به همراه شکر به مواد اضافه کرده و با قاشق مخلوط کرده و 3دقیقه به آنها استراحت دهید.

مخلوط آرد را کم کم به مواد افزوده و خوب مخلوط نمائید ، با کمک دست تان به مدت 10 دقیقه خمیر را ورز دهید تا خمیر نرم و یکدست شود.
سپس خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید ، روی کاسه را با پارچه ای مرطوب بپوشانید و به مدت 1 ساعت خمیر را استراحت دهید تا حجمش 2 برابر شود.

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

پس از مدت زمان لازم خمیر را روی سطح کار که آرد پاشیده اید قرار دهید و خمیر را بسیار نازک پهن کنید سپس نوارهای پهن مستطیل شکلی از خمیر ببرید.

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

فلفل دلمه ای را ریز خرد کرده و در مقداری روغن سرخ کنید و اجازه دهید داخل توری کاملا روغنش برود.خیار شور را نگینی خرد کرده و هر ژامبون دایره شکلی را از وسط نصف کنید.

Finger fingers; Raisin sauce pancakes

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

قسمت پایینی هر خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و روی آنها خیار شور ، فلفل دلمه ای و ژامبون قرار دهید ، لایه بالایی خمیر را روی لایه پایین برگردانید سپس به شکل گل رز رول کنید.

رزهای خمیری را پس از آماده شدن در روغن فراوان سرخ کنید.

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

نکات:

1)در صورتی که دوست دارید پیراشکی رنگ زیبای خود را حفظ کند آن را داخل قالب قرار داده و با بخارپز بپزید یا داخل فر طبخ کنید که میشه مثل این زیری ها:

414044822)در صورت تمایل از مواد دلخواه دیگر هم در کنار خیارشور و فلفل دلمه ای استفاده کنید.

***

در ادامه نیز دستور تهیه کیک پیراشکی پر طرفدار خانگی را به شما آموزش می دهیم

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

مواد لازم برای پیراشکی
آرد 2 فنجان
شیر گرم 3/4 پیمانه
مخمر 1 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 2 عدد
پودر قند 2 قاشق غذا خوری
کره 2 قاشق غذا خوری
اسانس وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری
روغن به مقدار لازم

روش تهیه پیراشکی ساده

ابتدا در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را میشکنیم و هم میزنیم سپس شیر گرم و کره را اضافه میکنیم.و کمی هم میزنیم.بعد مخمر و نمک را به همراه پودر قند و اسانس را اضافه میکنیم و هم میزنیم.تا به خوبی مخلوط شوند.در آخر هم کم کم آرد را اضافه کنید و آنقدر ادامه دهید تا مواد خمیری شکل شود.

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

سپس خمیر آماده شده را روی سطح صاف که کمی آرد پاشی کردیم قرار می دهیم و خمیر را با دست ورز میدهیم بعدداز چند دقیقه ورز دادن خمیر آن را داخل ظرفی که آرد پاشی کردیم قرار میدهیم و سر آن را می پوشانیم و اجازه میدهیم به مدت 15 دقیقه خمیر استراحت کند و حجمش دو برابر شود.بعد از 15 دقیقه مجددا کمی آرد روی سطح صاف بپاشید و خمیر را با وردنه صاف کنید تا به ضخامت یک سانتی متر برسد.

پیراشکی کرم دار

و با قالب گرد پیراشکی ها را قالب بزنید . میتوانید وسط بعضی از پیراشکی ها را با یک قالب گرد کوچکتر سوراخ کنید .در ظرف مورد نظر روغن بریزید طوری که پیراشکی ها داخلش غوطه ور شوند.و وقتی روغن ها کاملا داغ شدند پیراشکی ها را داخل آن بیندازید تا دو طرف آن کاملا سرخ شوند و خمیرها رنگ قهوه ای طلایی پیدا کنند.

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز

مواد لازم پیراشکی ساده

پیراشکی های سرخ شده را روی دستمال جذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.و بعد با چیزهای دلخواه سطح آن را تزیین کنید.

فینگر فود؛ پیراشکی کالباس به شکل گل رز Finger fingers; Raisin sauce pancakes

طرز تهیه ی پیراشکی سیب زمینی با نان سیردار

آموزش تصویری پیچیدن سمبوسه به شکل مثلث

طرز تهیه ی پیراشکی با خمیر آماده

طرز تهیه پیتزا پوآچا فینگر فود | پارتی فود ویژه جشن تولد و مجالس


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر