آغاز همایش صلح و ثبات در غرب آسیا


آغاز همایش صلح و ثبات در غرب آسیا

همایش «صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت» دقایقی پیش در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه آغاز شد.

آغاز همایش صلح و ثبات در غرب آسیابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و­ سیما،­ در این همایش که با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان مرکز مطالعات سیاسی و بین ­المللی وزارت امور خارجه، مرکز بررسی­ های استراتژیک ریاست جمهوری، شورای راهبردی روابط خارجی و دبیرخانه کنفرانس امنیتی تهران برگزار شده است علاوه بر محمود علوی، وزیر اطلاعات، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، غلامحسین دهقانی، معاون امورحقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و جمعی از مسئولان و کارشناسان سخنرانی خواهند کرد.
شرکت کنندگان در سه بخش درباره همگرایی و توسعه در غرب آسیا و نقش جمهوری اسلامی ایران در صلح ثبات منطقه بحث و گفتگو می کنند.
بخش اول این همایش با عنوان «جمهوری اسلامی ایران و نظم منطقه­ ای در حال ظهور در غرب آسیا» به ریاست سید محمدکاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین ­المللی وزارت امور خارجه برگزار می شود.
بخش دوم هم که «راهبرد امنیتی کنشگران منطقه ­ای و فرامنطقه­ ای در غرب آسیا» نام دارد به ریاست محمدباقر خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی برگزار خواهد شد.
بخش سوم هم که ریاست آن را حسام ­الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور برعهده دارد به موضوع «منازعه، همکاری، توسعه و همگرایی در غرب آسیا» می پردازد.
همایش «صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت»، پیش نشستی در چارچوب کنفرانس امنیتی تهران است و نتایج آن در سومین کنفرانس امنیتی تهران که ۲۳ و ۲۴ دی ۱۳۹۷ با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد ارائه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن