«کانون‌های مساجد» از دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگی هستند


«کانون‌های مساجد» از دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگی هستند

حجت‌الاسلام ادیب گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه مدیریت فرهنگی کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

«حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مساجد را پایگاه اصلی دین‌داری مردم معرفی کرده‌اند، گفت: آیات و روایات هیچ نظیری برای مساجد در زمینه گسترش معارف دینی معرفی نکرده‌اند و این واقعیت، میزان اهمیت این مرکز دینی را برا ما روشن می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر شخص یا نهادی به واسطه انتساب به مسجد، ارزش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: پایگاه های بسیج به همین دلیل، نهادی مهم در کشور هستند و نقشی مهم در دوران دفاع مقدس و مدیریت فرهنگی کشور ایفا کرده اند و امروزه نیز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیار اثرگذار هستند.

این خطیب دینی با تاکید بر اینکه تداوم انقلاب اسلامی نیازمند تشکیل ساختارهای مختلف و متنوع در طول زمان است، اظهار کرد: سلایق و نیازهای مردم در طول زمان تغییر می کند بنابراین ساختار و نهادی که در مقطعی از زمان موثر بود، ممکن است در زمانی دیگر کارآیی گذشته را نداشته باشد.

وی گفت: تاسیس پایگاه‌های بسیج در بطن مساجد و در ابتدای انقلاب اسلامی جزو اقدامات مهم امام خمینی(ره) بود که امروزه نیز نتایج و دستاوردهای آن در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی مشهود است.

«کانون‌های مساجد» از دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگی هستند

ادیب یزدی در ادامه با بیان اینکه تشکیل کانون های فرهنگی هنری از اقدامات موثر دیگر در عرصه فرهنگی کشور است، خاطرنشان کرد: تعامل کانون های فرهنگی هنری با بسیج، موجب موفقیت بسیاری از مساجد کشور شده است.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه مدیریت فرهنگی کشور است بنابراین تقویت و حمایت های مالی و معنوی از این نهاد، موجب تثبیت نقش مساجد در کشور می شود.

«کانون‌های مساجد» از دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگی هستند

این خطیب دینی در ادامه با بیان اینکه بهتر است همه فعالیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور در مساجد مستقر شوند، گفت: بسیاری از هیات های مذهبی برنامه های خود را در طول سال و در برخی از مناسبت های دینی مانند ماه رمضان و محرم، در مساجد برگزار می کنند.

وی تاکید کرد: حمایت همه دستگاه ها و مسئولان کشور از مساجد موجب استمرار موفقیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی و بین المللی، و رفع بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می شود.

ادیب یزدی خاطرنشان کرد: مساجد باید مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را هموار کنند و میزان بصیرت سیاسی و دینی افراد را ارتقا دهند که موفقیت آنها در این زمینه موجب شکست خوردن دشمن در دسیسه های شوم شان علیه نظام جمهوری اسلامی است.

«کانون‌های مساجد» از دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگی هستند

وی افزود: ائمه جماعات مساجد باید منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه ریزی‌ها و مدیریت مساجد قرار دهند و با برگزاری نشست‌های مختلف مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون به ویژه در فضای فعلی جامعه، در حوزه اقتصادی را فراگیر و زمینه عملیاتی‌شدن آنها را فراهم کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا