انتقاد معاون سازمان برنامه‌ریزی چهار محال و بختیاری از نبود ارتباط قوی میان صنعت و دانشگاه


انتقاد معاون سازمان برنامه‌ریزی چهار محال و بختیاری از نبود ارتباط قوی میان صنعت و دانشگاه

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در خصوص استقبال نکردن صنعت از دانشگاه، گفت: این ساختار سنتی در همه استان‌های کشور شکل گرفته و تنها مربوط به چهارمحال و بختیاری نمی‌شود و تاکنون ارتباط قوی میان صنعت و دانشگاه ایجاد نشده که کمی به برنامه‌ریزی‌ها و کمی نیز به تفکرات و دیدگاه و ایجاد فرهنگ‌ این مهم در این...

«علی شهریارپور» با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان و در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اساس پیشرفت دنیا بر مبنای پژوهش و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: در زمان‌های گذشته منابع مورد نیاز برای پیشرفت منابع فیزیکی بود اما امروز همه کشورها برنامه‌ریزی خود را به اطلاعات جدید و پژوهش‌ و فناوری‌هایی که پایه آن به تحقیق، بررسی و کاوش‌های علمی به‌ویژه در مراکز دانشگاهی و علمی است، معطوف کردند و اگر ایران غافل باشد قطعاً زمینه‌های رشد و توسعه در کشور ایجاد نخواهد شد پس با این ضرورت باید به سمت عملیاتی کردن پژوهش و فناوری در تمام ابعاد رفت، چون پژوهش و فناوری تنها به دانشگاه محدود نمی‌شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز مباحث علمی و فناوری به یک مسابقه بسیار پرسرعت تبدیل شده که هرکس یک لحظه غافل شود به‌طور قطع عقب‌ماندگی خود را در سال‌های آینده براحتی نمی‌تواند جبران کند که در کشور با توجه به داشتن سند چشم‌انداز توسعه باید فعالیت‌های پژوهشی به صورت عملیاتی رونق یابد تا در آینده به‌عنوان کشوری مطرح در این زمینه تبدل شود.

شهریارپور تصریح کرد: پژوهش محدود به بخش خصوصی یا دولتی نیست بلکه امروز یک رکن کسب و کار، تولید و انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی است و بخش خصوصی و دولتی، باید فعالیت‌های خود را براساس پژوهش‌های جدید انجام داده و استفاده از فناوری جدید را یک الزام برای خود بدانند تا نتایج موثری را در فعالیت خود مشاهده کنند.

وی در خصوص استقبال نکردن صنعت از دانشگاه، اظهار کرد: این ساختار سنتی در همه استان‌های کشور شکل گرفته و تنها مربوط به چهارمحال و بختیاری نمی‌شود و تاکنون ارتباط قوی میان صنعت و دانشگاه ایجاد نشده که کمی به برنامه‌ریزی‌ها و کمی نیز به تفکرات و دیدگاه و ایجاد فرهنگ‌ این مهم در این دوبخش نیاز دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همواره بخش صنعت استنباط دارد که بدون دانشگاه موفق است و دانشگاه آن‌طور که باید پژوهش‌های خود را کاربردی نکرده و به سمت دانشگاه نبرده تا از نتایج کار خود به‌صورت علمی استفاده کند که لازم است ارتباط قوی‌تری میان این دو مجموعه ایجاد شود.

شهریارپور بوروکراسی ادارای را یکی از چالش‌های پژوهش در استان دانست و یادآور شد: مهم‌ترین چالش ایجاد فرهنگ پژوهش است که در صورت محقق شدن این امر، همگان به دنبال فناوری و پژوهش روز می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش یک فعالیت علمی بوده اما به الزامات تأمین منابع مالی، ساختارهای مربوطه و گسترش پارک‌های علم و فناوری در استان نیاز دارد تا رونق پیدا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا