شعبه اروپایی خانه سرباز صلح در کشور اتریش راه اندازی می شود


شعبه اروپایی خانه سرباز صلح در کشور اتریش راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- دبیر نخستین کنگره بین المللی سرباز صلح اعلام کرد که شعبه اروپایی خانه سرباز صلح به مرکزیت وین در کشور اتریش راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، قاسم رحیمی عصر دوشنبه در پنجمین کنگره ملی و نخستین کنگره بین المللی سرباز صلح که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهارداشت: شعبه اروپایی خانه سریاز صلح در سال جدید میلادی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
به گفته دبیر کنگره سرباز صلح برند خانه سرباز صلح ایران که در همایش امروز رونمایی شد، به تازگی در کشور سوئیس ثبت شده است.
رحیمی عنوان کرد: خانه صلح سرباز ایران یک سازمان مردم‌نهاد است و رویکرد این سازمان، ترویج فرهنگ صلح و دوستی است و همه هنرمندان، ورزشکاران، اساتید و سایر افراد در ترویج فرهنگ صلح تأثیرگذارند.
وی افزود: آثار هنری هنرمندان 15 کشور جهان با محوریت مقابله با خشونت در کنگره بین المللی سرباز صلح جمع آوری شده است.
دبیر کنگره بین المللی سرباز صلح افزود: یکی از فعالیت هایی که خود را مقید به انجام ان می دانیم تجلیل از سربازان دفاع مقدس است زیرا سربازان ما در ان دوران برای برقراری صلح به میدان رفتند.
رحیمی اعلام کرد: 25 اردیبهشت همزمان با روز فردوسی و نکوداشت زبان فارسی زنگ صلح در تمام مدارس کشور نواخته خواهد شد.
وی با ببان اینکه اجرای صلح را بابد از خانواده شروع کرد و به کودکان آموخت، گفت: برای برقراری صلح باید راه های برقراری صلح را به کودکان بیاموزیم.
در نخستین کنگره بین المللی سرباز صلح حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر‌ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، محسن هاشمی رییس شورای شهر، امیر سرتیپ دوم عبدالرحیم لطفی رییس‌مرکز مطالعات نزاجا و جمعی دیگر از فرماندهان لشگری و مسیولان کشوری حضور داشتند.
در این‌کنگره یاد و خاطره ایت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس گرامی داشته و لوحی به منظور قدردانی از وی به محسن هاشمی اعطا شد.
همچنین در این‌همایش از لوح سرباز صلح، کتاب خانه سرباز صلح و تمبر دکتر فریدون جنیدی فردوسی شناس برجسته ایرانی رونمایی شد.
تجلیل از تعدادی از کهنه سربازان و جانبازان دوران دفاع مقدس بخش دیگری از این مراسم بود.
سیام*9612*1535

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت