دردسرهای بزرگ کی روش برای اعلام لیست نهایی جام ملت‌ها


دردسرهای بزرگ کی روش برای اعلام لیست نهایی جام ملت‌ها

کی‌روش برای اعلام فهرست نهایی جام ملت‌ها دست نگه داشته و می‌خواهد تا آخرین لحظه برای انتخاب بازیکنانش صبر کند. آنچه سرمربی تیم ملی را برای انتخاب قطعی مردد کرده، مصدومیت تعدادی از بازیکنان اصلی در هفته‌های اخیر است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، در آستانه تورنمنت‌های بزرگ زمان بزرگترین تهدید برای بازیکنان مصدوم است و آنها علاوه بر درمان آسیب‌دیدگی باید بتوانند به شرایط ایده‌آل بدنی برای یک تقویم فشرده برسند.

مربیان درباره این بازیکنان نمی‌توانند خیلی ریسک کنند و در فهرست نهایی نام تعداد زیادی از آنها را قرار دهند. کی‌روش هم بعید است در فهرست 23 نفره‌اش چند بازیکن ناآماده قرار دهد، چرا که ممکن است در میانه تورنمنت دستش خالی بماند. در فرمت جدید جام ملت‌های آسیا مرحله گروهی برای تیم ملی نسبتا آسان است و در صورتی که بازیکنی کلیدی مثل جهانبخش به موقع نرسد، کی‌روش می‌تواند تا شروع مرحله حذفی هم به او زمان بدهد، هر چند همیشه ریسک تشدید مصدومیت وجود دارد.

سرمربی تیم ملی در جام جهانی روسیه حاضر شد این ریسک را درباره اشکان دژاگه بپذیرد و برای فهرست نهایی او را به قلی‌زاده ترجیح داد، ولی در نهایت این هافبک باتجربه به شرایط بازی نرسید و در هیچکدام از سه بازی مرحله گروهی نتوانست به تیم ملی کمک کند.

کی‌روش برای این تورنمنت با این سوال اساسی و تکراری روبروست: انتخاب نام‌های مشهور یا آلترناتیوهای آماده؟ تعدادی از لژیونرها قرار است بعد از اردوی قطر به تمرینات اضافه شوند و اولویت سرمربی پرتغالی هستند، ولی او ممکن است در صورت ناآمادگی قید حضور آنها را بزند و به گزینه‌های جانشین اعتماد کند.

تیم ملی با هدف قهرمانی به امارات می‌رود و برای رسیدن به قله باید هفت بازی را پشت سر بگذارد. در این مسیر طولانی و سخت کی‌روش نیاز به بازیکنانی دارد که تا روز آخر او را تنها نگذارند. بهترین اتفاق برای مربی پرتغالی این است که مصدومیت ستاره‌هایش برطرف شود و بتواند با تمام قوا در جام ملت‌ها شرکت کند، در غیر اینصورت شاید مجبور شود تعدادی از بازیکنان اصلی را پای پلکان هواپیما خط بزند.

ایلنا

451

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام