ترکیه: بحران کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس ساختگی است


ترکیه: بحران کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس ساختگی است

ابراهیم کالین اظهار کرد، بحران کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس ساختگی است و به نفع منطقه خلیج فارس و شورای همکاری خلیج فارس است که این بحران حل و محاصره قطر لغو شود.

خبرگزاری ایسنا: ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در گفتگو با روزنامه قطری العرب اظهار کرد، محاصره قطر از همان ابتدا عادلانه نبود و هیچ اساس و واقعیتی نداشته و کشور‌های محاصره کننده در تحقق نتایجی که امید به دستیابی به آن را داشتند موفق نشدند و این محاصره قطر را قوی‌تر کرد.

وی افزود: قطر در برابر جهانیان پایداری خود را اثبات کرد و از این امتحان سربلند بیرون آمد و رهبری و ملت قطر ثابت کردند که که با بحران با آرامش بیشتر و درایت تعامل کردند.

کالین افزود: بحران کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس در راستای برنامه‌های سیاسی است به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست و به اعتقاد من به نفع منطقه و آینده شورای همکاری خلیج فارس است که این بحران حل و محاصره متوقف شود.

وی درباره روابط ترکیه و قطر گفت، ترکیه به همکاری با قطر در تمام زمینه‌ها ادامه می‌دهد.

کالین اظهار کرد، روابط دوجانبه با قطر بهترین نمونه برای روابط استراتژیک و برادرانه میان دو کشور و دو ملت دوست است و هر دو در زمان‌های بحران و سختی به یاری هم می‌شتابند.

وی به تاسیس کمیته راهبری میان دو کشور و تبادل رایزنی‌های دائمی میان دو طرف اشاره کرد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه افزود، رهبران دو کشور همیشه با هم در ارتباط هستند و تلاش‌های دو کشور در زمینه مسائل مهم دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هماهنگ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون