تسریع جابجایی بار در میدان استارتاپ ها


تسریع جابجایی بار در میدان استارتاپ ها

موبنا – کسب و کارهای نوپا یا همان استارتاپ ها در کنار سامانه هایی که با بکارگیری فناوری های نوین ارتباطاتی شکل گرفته اند، در همه بخش ها از جمله حمل و نقل بار، هزینه ها را کاهش، سرعت را افزایش و بهره وری را ارتقا داده اند. یکی از این سامانه های هوشمند، بازارگاه های الکترونیکی هستند که با ویژگی هایی منحصر به فرد در فضای مجازی، خریداران و فروشندگان...

موبنا – کسب و کارهای نوپا یا همان استارتاپ ها در کنار سامانه هایی که با بکارگیری فناوری های نوین ارتباطاتی شکل گرفته اند، در همه بخش ها از جمله حمل و نقل بار، هزینه ها را کاهش، سرعت را افزایش و بهره وری را ارتقا داده اند.
یکی از این سامانه های هوشمند، بازارگاه های الکترونیکی هستند که با ویژگی هایی منحصر به فرد در فضای مجازی، خریداران و فروشندگان را گرد هم می آورد تا با به تبادل اطلاعات، محصولات و یا خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند.
بازارگاه های الکترونیکی به خصوص در حوزه حمل ونقل، صاحبان کالا، رانندگان و شرکت های حمل ونقل را در فضای مجازی گرد هم می آورد و انجام کسب و کار از طریق اینترنت را در این بخش مهیا می کند.
این مجموعه های نوآورانه، امسال در سومین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل کشور – که بیست و پنجم تا بیست و هفتم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد – حضوری قابل توجه داشتند.
«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی دیروز (یکشنبه) از غرفه این استارتاپ ها در جریان آخرین رویدادهای مرتبط با این بخش قرار گرفت و مدیران این استارتاپ ها، اقدامات انجام شده در زمینه سامانه های هوشمند فعال در زمینه حمل و نقل را برای وزیر راه تشریح کردند.

** تولید دوربین های کنترل سرعت با استفاده از توان داخلی
«حسین بذرافشان» مدیر عامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره) در ارتباط با دوربین های کنترل سرعت گفت: عملیات نصب یک هزار و 879 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای شریانی کشور در مراحل پایانی قرار گرفته است که نصب این دوربین ها، میزان تخلفات و حوادث جاده ای را در محورهای برون شهری کاهش می دهد.
وی اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی نصب 2 هزار دستگاه دوربین دیگر از سال آینده در محورهای شریانی کشور آغاز می شود.
بذرافشان بیان کرد: تولید و نصب دوربین‌های کنترل سرعت با استفاده از توانمندی های 20 شرکت دانش بنیان در کشور عملی شده است؛ البته بعضی از قطعات این دوربین ها از خارج تامین می شود.
وی اظهار خرسندی کرد که تحریم‌ها و محدودیت های بین المللی هیچگونه تاثیری در فعالیت این شرکت نداشته است.
مدیر عامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران ارزش سرمایه گذاری برای نصب یک هزار و 879 دوربین کنترل سرعت را حدود 535 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: قرارداد نصب 2 هزار دوربین دیگر با سازمان راهداری در قالب قرارداد ساخت، بهره‌برداری و واگذاری (BOT) خواهد بود که ارزش سرمایه این عملیات معادل یک هزار میلیارد تومان است.
به گفته بذرافشان، این 2 هزار دوربین کنترل سرعت قرار است در 34 هزار کیلومتر از محورهای کشور نصب شود.

** عضویت 20 هزار راننده در پایانه آنلاین حمل و نقل بار
«علی اکبر کرمی »مدیرعامل پایانه آنلاین سراسری حمل و نقل نیز در بازدید وزیر راه و شهرسازی از این بازارگاه هوشمند الکترونیکی گفت: به طور متوسط روزانه 200 محموله بار از طریق این سامانه در سطح کشور حمل می‌شود و این سامانه در نظر دارد در یک برنامه میان مدت، این تعداد را به روزانه 2 هزار و500 محموله برساند.
وی اظهارداشت: «دریافت بار در مسیر رفت و برگشت»، «دریافت بار به صورت مستقیم و بدون واسطه» و همچنین «پرداخت شفاف کرایه به رانندگان»، از مهمترین اولویت‌های این پایانه آنلاین سراسری حمل و نقل در کشور به شمار می آید.
کرمی گفت: پایانه آنلاین سراسری حمل و نقل پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، کار خود را آغاز کرد و تاکنون 20 هزار راننده خودروهای سبک و سنگین کشور برای دریافت بار در مسیرهای مختلف در این سامانه الکترونیکی ثبت نام کرده است.
کرمی اظهار داشت: این سامانه برای هر شرکت حمل و نقل در کشور صفحه مستقلی را ایجاد کرده است تا شرکت‌های حمل و نقل کالا در کشور بتوانند با مراجعه به آن، نسبت به تامین بار مورد نیاز برای رانندگان اقدام کنند.
کاهش هزینه های حمل کالا ، اختصاص خودرو مناسب برای حمل بار و پیگیری آنلاین مراحل بارگیری کالا از مبدا تا تخلیه، از مهمترین دستاوردهای سامانه های هوشمند و بازار گاه های الکترونیکی در صنعت حمل ونقل است.
در بازدید وزیر راه وشهرسازی از غرفه شرکت خدمات فنی مهندسی عمران اریکه «امیر حسین صادقی» مدیرعامل این شرکت گفت: تاکنون این شرکت در زیرساخت های حمل ونقل کشور پروژه های زیادی را تکمیل کرده است.
به گفته وی، اجرای بخشی از خط 6 مترو تهران و ایستگاه های آن و همچنین احداث ساختمان های پلیس راهور ناجا بخشی از این پروژه ها است.
صادقی بیان کرد: انجام عملیات حفاری 400 متر از تونل اصلی خط 6 مترو تهران و طراحی ساختمان های هوشمند با کنترل وسایل الکترونیکی و سیستم های تهویه و ساخت مجتمع های مسکونی از مهمترین وظایف این شرکت در حوزه پروژه های عمرانی است.
صنعت حمل و نقل ایران یک صنعت بسیار بزرگی است و با ورود بازارگاه های الکترونیکی و سامانه های هوشمند و پایانه های آنلاین به این صنعت، شاهد تحولاتی بزرگ در شفافیت سازی صنعت حمل و نقل کشور خواهیم بود.
سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته (Iran Trans Expo 2018) با حضور بیش از 200 شرکت داخلی و خارجی در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) از دیروز آغاز به کار کرد و به مدت سه روز ادامه دارد.
در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و توانمندی های علمی و اجرایی شرکت های مرتبط با صنعت حمل و نقل معرفی شد؛ آشنایی بیشتر کارشناسان و مدیران کشور با فناوری‌ های روز صنعت حمل‌ و‌ نقل، راهسازی و راهداری از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.
این نمایشگاه شامل بخش‌های مختلفی از صنایع و حوزه‌های مرتبط با حمل‌ و نقل زمینی (راه‌ آهن و جاده‌ای)، دریایی، هوایی و عملیات حمل‌ و‌ نقل، راهسازی، راهداری و صنایع وابسته و برخی از ناوگان اتوبوسرانی ، ناوگان باری و قطار است.
بیش از 200 شرکت فعال و معتبر در حوزه‌ های حمل‌ و‌ نقل، خودروهای سبک و سنگین، حمل‌ و‌ نقل هوشمند، راهسازی، قیر و آسفالت، مجلات، پیمانکاران، مهندسین مشاور، تجهیزات ایمنی راه‌ها، نشریات و استارتاپ‌های حوزه حمل‌ و‌ نقل در سومین نمایشگاه بین‌ المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته مشارکت دارند.
سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته تا بیست و هفتم آذر از ساعت 10 تا 18 در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران آماده بازدید کارشناسان و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل کشور است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا